خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر کشورمان و رییس پلیس ترکیه مطرح شد؛

بررسی راهکار‌های توسعه همکاری میان پلیس ایران و ترکیه

در دیدار سفیر کشورمان و رییس کل پلیس ترکیه راهکار‌های توسعه همکاری میان پلیس دو کشور بررسی شد.

به گزارش ایلنا٬ علیرضا بیکدلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با «محمت جلال‌الدین لکه سیز» رئیس کل پلیس ترکیه به منظور تبادل نظر و گفت‌وگو در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک انتظامی میان دو کشور دیدار کرد.

در این ملاقات طرفین ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری‌های انتظامی میان پلیس دو کشور بر ضرورت گسترش این همکاری‌های آموزشی، تبادل تجربیات، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر مواد مخدر، قاچاق انسان و دیگر جرایم سازمان یافته تاکید نمودند.

طرفین به منظور ارتقای این همکاری‌ها از جمله درامور مرزی خواستار تشکیل کمیته مشترک از نیروهای پلیس در استانهای مرزی میان دو کشور شدند.

بیکدلی در این دیدار با اشاره به نقش موثر ایران در مورد جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به ترکیه گفت: طی ۶ ماه گذشته حدود ۱۵ هزار مهاجر غیرقانونی از اتباع دیگر کشور‌ها که از طریق مرزهای مشترک قصد ورود به ترکیه را داشته‌اند توسط نیرو‌های انتظامی پلیس جمهوری اسلامی ایران دستگیر و به کشورهای مبداء بازگردانده شده‌اند.

رئیس پلیس ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و حسن همجواری دو کشور از فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سفر به ترکیه دعوت و ابراز امیدواری کرد، روابط انتظامی و همکاری‌های میان نیروهای دو کشور بیش از گذشته در کلیه جهات مورد علاقه گسترش یابد.

کد خبر : ۳۱۱۷۹۳