خبرگزاری کار ایران

مشاور ارشد اسد در گفت‌و‌گو با راشاتودی:

حمله‌های هوایی روسیه در سوریه موثر بود

یکی از مقام‌های ارشد دولت سوریه گفت که بمباران هوایی روسیه در این کشور علیه گروه تروریستی داعش موثر‌تر از حمله‌های غرب بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «بثینه شعبان» مشاور ارشد «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با غیرموثر خواندن حمله‌های هوایی غرب، گفت که بمباران هوایی روسیه در سوریه علیه مواضع گروه تروریستی داعش موثر بودند.

مشاور اسد گفت که روسیه احتمالا مواضعی را بمباران کرده است که غرب تمایل نداشت مورد هدف قرار بگیرند.

وی در گفت‌و‌گو خود با راشاتودی تاکید کرد که ورود روسیه به جریان حمله به مواضع داعش کمک می‌کند که ثبات در سوریه برقرار شود.

شعبان ابراز امیدواری کرد که کمک روسیه باعث شود دولت سوریه بتواند تروریسم را از بین ببرد و صلح و امنیت را بار دیگر در این کشور برقرار کند.

مشاور اسد در انتقاد از ائتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا گفت: «آنچه روسیه انجام داد با هماهنگی کامل دولت سوریه و ارائه آن در سطح جهانی بود. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از تمام کشورهای جهان خواست در مبارزه علیه تروریسم سهیم شوند و به این ترتیب گمان می‌کنم اقدام روسیه متقاعدکننده بود اما، ائتلاف آمریکا و غرب هیچ کدام از اصول قانونی بین المللی را دنبال نکرد و هیچ گونه هماهنگی با دولت روسیه انجام نشد و به هیچ عنوان اثری ار مبارزه با تروریسم در آن وجود نداشت.»

وی با اشاره به عراق و لیبی، آمریکا و متحدان این کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «تلاش می‌کنند کشورهای ما را به منظور نابودی تمدن و مردم ما از بین ببرند و به دنبال ایجاد صلح در سوریه نیستند.»

کد خبر : ۳۰۹۴۶۳