خبرگزاری کار ایران

برترین‌های جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی شدند

بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر گیلان با معرفی برگزیدگان در رشت به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، آیین پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره استانی تئاتر گیلان با حضور چشمگیر جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

این جشنواره که قرار بود از روز شنبه چهارم مهر ماه در رشت برگزار شود، به دلیل وقوع حادثه دلخراش منا و اعلام سه روز عزای عمومی توسط رهبر معظم انقلاب، با تصمیم مدیران این جشنواره به تاخیر افتاد.

در بیست‌وهشتمین جشنواره استانی تئاتر گیلان، شش نمایش «شمشیرهای ژنرال» نوشته قدرت‌الله فتحی و کارگردانی هومن میرمعنوی، «زمستان 66 کجا بودی؟» به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی محمد پورجعفری، «قلعه بردگان» کاری از مهدی طاهرپور و «ادامه مطلب» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شایان از رشت و «رویای رویا» کاری از عبدالله بهادری از لنگرود و «دیگه از این بدتر نمیشه» کاری از جواد لاله دوست از بندرانزلی از میان 16 نمایش ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، حضور داشتند.

در پایان بنا به رأی هیأت داوران جشنواره متشکل از حسین پارسایی، یوسف فخرایی و سید وحید فخرموسوی نتایج ذیل حاصل و از برگزیدگان تقدیر شد.

بخش پوستر و بوروشور

هیأت داوران جایزه این بخش را به طور مشترک به هدی رسولی و فرید نظری، به ترتیب طراحان پوستر و بروشور نمایش‌های «قلعه بردگان» و «ادامه مطلب» اهدا کرد.

بخش موسیقی

در این بخش نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی پارسا برای موسیقی نمایش «رویای رویا» از وی تقدیر شد.

بخش طراحی صحنه

هیأت داوران جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی را بدون اولویت به محمد پورجعفری طراح صحنه نمایش «زمستان 66 کجا بودی؟» و هومن میرمعنوی و مصطفی جعفری طراحان صحنه نمایش «شمشیرهای ژنرال» اهدا کرد.

بخش بازیگری زن

جایزه اول این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به زینب شعبانی بازیگر نمایش «ادامه مطلب» رسید و سودابه جعفرزاده دیگر بازیگر این نمایش دوم شد.

جایزه سوم بازیگری زن نیز به طور مشترک به الناز ابروش بازیگر نمایش «ادامه مطلب» و شیرین احمدی‌پور بازیگر نمایش «رویای رویا» تعلق گرفت.

همچنین در این بخش از مریم شعبانی و بهاره سعیدی بازیگران نمایش «زمستان 66 کجا بودی؟» تقدیر شد.

بخش بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد، هیأت داوران ضمن تقدیر از غلامرضا میرمعنوی بازیگر نمایش «شمشیرهای ژنرال» به پاس حضور صمیمی و همراهی موثر این هنرمند پیشکسوت در صحنه‌های نمایش استان، جایزه اول این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی را به مهدی مخبری بازیگر نمایش «ادامه مطلب» اهدا کرد.

در این بخش برنا انصاری برای بازی در «ادامه مطلب» دوم شد و رتبه سوم مشترکاً به مهدی پورخانی بازیگر نمایش «قلعه بردگان» و جواد لاله دوست بازیگر نمایش «دیگه از این بدتر نمیشه» رسید.

داوران جشنواره در بخش بازیگری مرد نیز محمد جواد ذهنی و علیرضا فتاحی بازیگران نمایش‌های «دیگه از این بدتر نمیشه» و «قلعه بردگان» را شایسته تقدیر دانستند.

بخش نویسندگی

در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از عبدالله بهادری نویسنده نمایش «رویای رویا» تقدیر شد و نمایش «ادامه مطلب» متن برگزیده هیأت داوران انتخاب و با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از مهدی شایان نویسنده این کار تقدیر شد.

بخش کارگردانی

در بخش کارگردانی نیز ضمن تقدیر از محمد پورجعفری برای نمایش «زمستان 66 کجا بودی؟»، مهدی شایان برای نمایش «ادامه مطلب» موفق به کسب دیپلم افتخار، تندیس و هدیه نقدی رتبه برتر کارگردانی جشنواره شد.

نمایش برگزیده

هیأت داوران بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر گیلان، نمایش «ادامه مطلب» را برای معرفی به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب کرد.

کد خبر : ۳۰۹۴۴۴