خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش پدرانه

پدرانه روایت جنگ و جدال بین دو نسل است

فرهاد لباسی گفت: تنها انتقادی که به روند جشنواره دارم حضور کوتاه مدت و یک روزه گروه‌های نمایشی در جشنواره است چرا که مثلأ گروهی که اولین نمایش صحنه‌ای جشنواره را به صحنه می‌برد فرصتی برای دیدن و ارزیابی سایر نمایش‌ها ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، کارگردان نمایش پدرانه با بیان این مطلب افزود: مسؤلان جشنواره باید ترتیبی می‌دادند که یا با کاهش هزینه‌ها و یا با کاستن از مدت زمان جشنواره گروه‌ها بتوانند نمایش‌ها را ببینند و به ارزیابی آن‌ها بپردازند چرا که نقش شرکت در جشنواره‌ها دیدن عملکرد دیگران و مقایسه آن‌ها با یکدیگر است و همین اتفاق باعث پیشرفت می‌شود.

فرهاد لباسی با اشاره به داستان خانوادگی و اجتماعی نمایش پدرانه یادآور شد: ما در این نمایش شاهد کشاکش و جنگ و جدال دو نسل یعنی پدر و مادر خانواده با فرزندان هستیم، از یک سو نسل قدیمی که دیدگاه‌های خاص خود را دارند واز سوی دیگر فرزندانی که دوستدار زندگی مستقل‌اند و تمایل دارند یک شبه ره صد ساله را طی کنند.

وی ادامه داد: من و گروهم این نمایش را برای جشنواره تئا‌تر مهر کاشان آماده کردیم و قرار است بعد از جشنواره در همدان اجرای عمومی داشته باشیم.

لباسی که تئا‌تر را از سال ۷۲ در همدان و زیر نظر پدرش آغاز کرد درباره روند جریان تئا‌تر در زادگاهش گفت: جدا از انگیزه سرشار هنرمندان تئاتری امکانات زیرساختی نظیر سالن تئا‌تر نیز در همدان به اندازه کافی مهیا است اما اداره فرهنگ و ارشاد همدان بودجه کافی برای حمایت از هنر نمایش و تئا‌تر ندارد اما از حمایت معنوی دریغ ندارند. به عنوان مثال خود بنده طی یکی دو سال اخیر بدون دریافت حتی یک ریال بودجه و کمک از ارشاد دو نمایش را برای اجرا آماده کردم.

کد خبر : ۳۰۹۴۴۰