خبرگزاری کار ایران

علی رهبری؛ تنها نماینده خاورمیانه در فستیوال براتیسلاوا

علی رهبری در پنجاهمین سال فستیوال بین‌المللی موسیقی براتیسلاوا به عنوان تنها رهبر ارکستر از خاورمیانه حضور دارد

به گزارش ایلنا؛ پنجاهمین سال فستیوال بین‌المللی موسیقی براتیسلاوا که هر سال چند هفته در ۵۰ کیلومتری شهر وین در مرز اتریش برگزار می‌شود؛ بار دیگر علی رهبری را به عنوان تنها رهبر ارکستر از خاورمیانه برای رهبری ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی دعوت کرد.

 فستیوال بین‌المللی موسیقی براتیسلاوا هر سال از رهبران و ارکسترهای سمفونیک مشهور جهان برای اجرای برنامه در این فستیوال دعوت می‌کند.

در این فستیوال دولتی تا امروز ارکسترهای معروفی چون فیلارمونیک وین؛ برلین؛ لندن؛ آمستردام؛ چک و ده‌ها ارکستر بزرگ جهان با رهبرانی چون هربرت فون کارایان، کورت مازور، کلودیو ابادو، زوبین مهتا، سی ژی اوزاوا، رولین مازل، ریکاردو موتی، ریکاردو شایی و لونارد برنشتین شرکت داشته‌اند.

علی رهبری؛ مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران که ارکستر تهران را تا چند روز پیش برای برنامه‌های افتتاحیه هفته آینده آماده می‌کرد؛ تمرین‌هایش را با ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی شروع کرده است.

رهبری که برای اولین بار ۳۵ سال پیش به ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی دعوت شد؛ از معدود رهبرانی است که توانسته‌اند رابطه‌شان را با این ارکستر سمفونیک نگه داشته و ۳۵ سال بطور مرتب سالی چندبار به این ارکستر دعوت شوند.

او تا امروز به فستیوال‌های بین‌المللی مانند: وین، برلین، درسدن،  لیپزیگ،  پراگ، زالسبورگ، مادرید، مالاگا، پالرمو، مونترال، مانتون، کان، بارسلونا، بیلبااو و چندین فستیوال بین‌المللی دیگر با ارکسترهای مختلف دنیا دعوت شده است.  

کد خبر : ۳۰۹۲۶۲