خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهور روسیه:

همکاری ایران و روسیه برای امنیت و ثبات منطقه راهبردی است

رییس جمهور در دیدار رییس جمهور روسیه گفت: تلاشهای مشترک و هماهنگی خوب میان تهران و مسکو در شکل گیری توافق برجام نقش اساسی داشت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، اظهار داشت: توافق هسته‌ای راه را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور در همه زمینه ها هموار کرده است.

رییس جمهور با اشاره به رایزنیهای خوب ایران و روسیه در خصوص مسایل منطقهای و مبارزه با تروریسم افزود: اکنون افکار عمومی دنیا و بسیاری از دولت‌ها به این نتیجه رسیده اند که اگر مشکلات خاورمیانه و از جمله تروریسم حل نشود، سایر مناطق را نیز به تدریج با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی همکاری ایران و روسیه را برای امنیت و ثبات منطقه راهبردی دانست و از ابراز همدردی رییس جمهور روسیه با دولت و ملت ایران در خصوص حادثه تاسف برانگیز منا تشکر کرد.

رییس جمهور نظرات ایران و روسیه در مسایل بین المللی و منطقه ای را همراستا ارزیابی کرد و با اشاره به دعوت ایران از رییس جمهور روسیه برای اجلاس کشورهای تولید کننده گاز در تهران، اظهار داشت: کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور باید توافقات لازم را برای ارتقای همکاری در این سفر آماده کنند.

دو رییس جمهور همچنین آخرین تحولات منطقهای از جمله آخرین وضعیت عراق، سوریه و یمن را مورد ارزیابی قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار با تسلیت درگذشت تعداد زیادی از حجاج کشورمان در حادثه منا، گفت: تعامل ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه ای و بین المللی در سطح عالی قرار دارد.

وی نقش روحانی را در حصول به توافق برجام ممتاز دانست و افزود: حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و برداشته شدن کامل تحریم های ظالمانه مورد تاکید مسکو است.

رییس جمهور روسیه همچنین با ابراز امیدواری برای سفر به تهران، بر تقویت و تعمیق و ارتقای سطح روابط دو کشور در حوزه های اقتصادی، علمی و راهبردی تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۸۷۶۱