خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

استفاده از داوران‌خارجی نشانه بی‌اعتمادی به داوران داخلی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۶۵۶

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: حضور داوران خارجی به منظور قضاوت دیدارهای داخلی فوتبال را نشانه بی‌اعتمادی به داوران داخلی دانست.

به گزارش ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی درباره پیشنهاد برخی تیم‌ها مبنی بر این‌ که داوران خارجی بازی‌های لیگ را سوت بزنند، گفت:‌ این کار بی‌اعتمادی به داوران داخلی است در هر حالی که باید زمینه را برای رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، تصریح کرد: اگر در برخی از دیدارها که حساسیت خاصی دارد از داوری خارجی استفاده شود مشکلی نیست ولی در غیر این صورت لزومی ندارد که پای داوران خارجی به لیگ باز شود و به داخلی‌ها اعتماد نشود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: اعتماد کردن به داوران داخلی باعث رشد آن‌ها می‌شود و چه بسا بازی‌های خارجی مهمی هم سوت بزنند؛ البته چند نفر از آن‌ها این کار را انجام داده و عملکرد خوبی هم داشته‌اند.

بائوج لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به این‌ که کمیته انضباطی در توهین به داوران مقصر بوده خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال باید با اعتماد بیشتری نسبت به قضایا رفتار کند و لازم است مربیان و بازیکنان، برد و باخت ورزش را قبول کنند؛ داور یک طرف قضیه است و در تمام دنیا ممکن است داوران اشتباه ‌کنند ولی باید به تشخیص اواحترام گذاشته شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: ممکن است داوران خارجی نیز در زمین بازی و قضاوت میان تیم‌های ایرانی، اشتباهاتی داشته باشند؛‌ لذا صرفا با حضور آن‌ها مشکلات تیم‌های فوتبال کشور ما حل نمی‌شود.

در حالی برخی تیم‌های فوتبال پیشنهاد داده‌اند برای بازی‌های آنها در لیگ برتر از داوران خارجی استفاده شود که پیش از این به جز دربی تهران، سابقه نداشته که یک داور خارجی بازی‌های لیگ ایران را قضاوت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز