خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان

بخشی از معافیت مالیاتی و گمرکی دستگاه‌های اجرایی محدوده منطقه آزاد اروند مشروط می‌شود

استاندار خوزستان در نشست بررسی روند پروژه احداث استادیوم ۱۵ هزارنفری اروندان گفت: اداره بندر خرمشهر باید اسپانسر یک تیم از خرمشهر که مقرر شده هر سال در مسابقات جام حذفی کشور شرکت کند، شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در این نشست که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری، فرمانداران آبادان و خرمشهر، مدیرکل اداره ورزش و جوانان، رئیس هیئت فوتبال، مدیر شرکت اروندان و معاون اداری مالی بندر خرمشهر در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد ضمن تقدیر از شرکت نفت اروندان اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال اقدامات لازم جهت تکمیل ورزشگاه اروندان صورت بگیرد.

مقتدایی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های بزرگی در قبال بخشودگی مالیاتی که بر اساس مقررات منطقه آزاد شامل آن‌ها شده است باید در مسائل اجتماعی منطقه همکاری کنند، گفت: بخشی از بخشودگی مالیاتی و گمرکی دستگاه‌های اجرایی محدوده منطقه آزاد اروند مشروط به انجام اقدامات عام‌المنفعه در شهرهای آبادان و خرمشهر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: ظرف ۱۰ روز آینده باید برنامه زمان‌بندی و کتابچه تکمیل پروژه تدوین شود. همچنین انجام پروژه باید با محوریت فنی و اجرایی ظرفیت‌های درون استان و بدون نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی خارج از استان باشد.

وی افزود: بهره‌برداری ورزشگاه باید به نحوی باشد که امکان برگزاری تورنمنتهای بین‌المللی و کشوری و رویدادهای مهم ورزشی در آن مهیا باشد.

مقتدایی با اشاره به اینکه از هم‌اکنون باید بودجه موردنیاز پروژه در سال ۹۵ دیده شود گفت: ظرف هفته آینده پیشنهاد‌ها و انتقاد‌ها برای بهبود کیفی پروژه ارائه شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سالانه بخشودگی مالیاتی و گمرکی دستگاه‌های اجرایی محدوده منطقه آزاد اروند به رقم حدود ۲۳۰ میلیارد تومان می‌رسد خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این رقم باید صرف عمران و آبادانی منطقه و اقدامات عام‌المنفعه در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شود.

همچنین منطقه آزاد اروند باید در این امر نظارت داشته باشد تا به تعهداتش در قبال مردم آبادان و خرمشهر جامه عمل بپوشاند.

استاندار خوزستان همچنین یادآور شد: منطقه آزاد اروند پنجاه‌درصد بخشودگی عوارض را مشروط به انجام اقدامات فرهنگی و عمرانی و درمانی و سلامت توسط شرکت‌های مشمول معافیت نماید.

 وی اظهار کرد: با وجودی که ۴۰ درصد از واردات کشور از بنادر و پایانه‌های خوزستان انجام می‌شود برخی پروژه‌ها در قالب بودجه‌های ملی لحاظ می‌شوند که این موضوع بایست بررسی شود و قوانین به نفع مردم منعطف و بازنگری شود.

مقتدایی بیان کرد: کارهایی که انجام می‌شود باید منجر به رضایتمندی مردم شود که در آن صورت یکایک مردم مدافع کشور و نظام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده هرسال یک تیم از خرمشهر در مسابقات جام حذفی کشور شرکت نماید تأکید کرد: اداره بندر و دریانوردی خرمشهر مکلف است که اسپانسر تیم خرمشهر در مسابقات جام حذفی کشور شود.

همچنین در این جلسه مدیر شرکت اروندان گفت: برای اتمام پروژه نیاز به کمک فنی هیچ سازمانی نداریم و درصورتی‌که پروژه تأمین اعتبار شود تا دی‌ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. در این خصوص منطقه آزاد اروند می‌تواند تسهیلاتی را به‌صورت وام جهت تکمیل پروژه اختصاص دهد.

کد خبر : ۳۰۸۵۹۶