خبرگزاری کار ایران

گروه‌های نمایشی به یاد همای تئاتر ایران سکوت کردند

گروه‌های نمایشی پایتخت، شب گذشته برای ادای احترام به یاد و خاطره «هما روستا» یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش ایلنا، خبر تلخ و دردناک درگذشت «هما روستا» بعد از یک دوره بیماری اهالی تئا‌تر را در سوگ این هنرمند پیشکسوت تئا‌تر فروبرد. گروه نمایش «دریازدگی» نیز اجرای روز یکشنبه، ۴ مهرماه را در تالار حافظ با یک دقیقه سکوت به احترام همای تئا‌تر ایران آغاز کردند.

هما روستا متولد ۴ مهرماه ۱۳۲۵ در چهارم مهرماه ۱۳۹۴ به دنبال یک دوره طولانی بیماری در بیمارستانی در لس‌آنجلس دارفانی را وداع گفت.

دریازدگی نویسنده و طراحی آن را هم عباس جمالی انجام داده است روایت اعضای یک خانواده است که در کنار دریا به دنبال فرار از گذشته‌ای هستند که آن‌ها را‌‌ رها نمی‌کند.

این نمایش که فضایی سورئال در بستری واقع‌گرایانه دارد با چهار پرسناژ روایت می‌شود که پانته‌آ بهرام، رضا بهبودی، ستاره پسیانی و بهرنگ علوی آن را بازی می‌کنند. این نمایش کاری از کمپانی تئاتری لوبیای آبی که در انگلستان فعالیت می‌کند با تهیه‌کنندگی وآنا همتی و محمد قدس است.

 «دریازدگی» هر شب ساعت ۶. ۳۰ در تالار حافظ در خیابان استاد شهریار مقابل تالار وحدت به صحنه می‌رود. بلیت‌های این نمایش در سایت تیوال پیش‌فروش می‌شود.

ادای احترام گروه‌های نمایشی تئا‌تر شهر به زنده یاد هما روستا

گروه‌های نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئا‌تر شهر یکشنبه پنجم مهر ماه از مقام هنری زنده یاد هما روستا تقدیر کردند.

عوامل اجرایی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو و سایه مجموعه تئا‌تر شهر یکشنبه پنجم مهر ماه به مناسبت درگذشت هنرمند خوش نام تئا‌تر ایران زنده یاد هما روستا ادای احترام کردند.

شهرام حقیقت دوست یکی از بازیگران نمایش «مضحکه شبیه قتل» بعد از پایان اجرای یکشنبه، پنجم مهر این نمایش در تالار اصلی ضمن تقدیر از حضور داود میرباقری نویسنده و کارگردان صاحب‌نام تئا‌تر، سینما و تلویزیون، اجرای شب گذشته نمایش «مضحکه شبیه قتل» را به بانو هما روستا تقدیم کرد.

بازیگران نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» به کارگردانی حسین جمالی در تالار سایه نیز در حین اجرای نمایش با قطع ناگهانی نمایش به احترام بانو هما روستا یک لحظه سکوت کردند.

هما روستا بازیگر با سابقه و مطرح سینما و تئا‌تر ایران بعد از مبارزه چندین ساله با بیمارى سرطان، دار فانى را وداع گفت.

بغض بهاره رهنما به یاد هما روستا

نمایش «عامدانه عاشقانه قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان شب گذشته در حالی روی صحنه رفت که بازیگران و تماشاگران این نمایش در فضایی متاثر با یاد هما روستا این هنرمند فقید را تشویق کردند.

نسیم ادبی در پایان این اجرا گفت: من افتخار داشتم که در دو اثر به کارگردانی هما روستا ایفای نقش کنم. بسیار از ایشان آموختم. زمانی که بسیار جوان‌تر بودم ایشان به من اعتماد کردند و نقش‌های مهمی را در نمایش‌های زمستان و سانتا کروز به من سپردند. هما روستا زنی بسیار پرقدرت، محکم و در عین حال مهربان، دوست داشتنی و صمیمی بودند. در آن زمان کار کردن با چنین کارگردانی برای من بسیار آموزنده بود.

بهاره رهنما نیز خطاب به تماشاگران گفت: پنجشنبه شب آقای مظفری و پسرشان روی همین صندلی‌ها به تماشای نمایش در همین سالن نشسته بودند و متاسفانه پسر جوان و هنرمند آقای مظفری امروز دیگر در میان ما نیست. برای خانواده‌شان صبر آرزو می‌کنم.

وی افزود: اتفاق تلخ دیگر ضایعه جبران ناپذیر از دست دادن خانم روستا بود. زنی که حتی در روزهای بیماری قدرتمند و مستحکم بود و حمایتگر مرد بزرگی مانند حمید سمندریان.

بهاره رهنما نیز در حالی که بغض گلویش را گرفته بود گفت: خانم روستای عزیز و زیبا! با صدا و شخصیت دوست داشتنی و هنرمند از شما بابت همه چیزهایی که به ما آموختید ممنونم و اجرای امشب را از صمیم قلب به شما تقدیم می‌کنیم و جایتان همیشه خالی خواهد بود.

 «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نمایشی است با ساختار مستند که به زندگی سه زن جنایتکار ایرانی می‌پردازد و بهاره رهنما، نسیم ادبی، گیتی قاسمی و آیه کیان‌پور در این نمایش به ایفای نقش می‌‌پردازند.

این نمایش از ۸ شهریور هر شب ساعت ۹ شب و شنبه‌ها ساعت۱۹در سالن باران واقع در خیابان فلسطین جنوبی به‌روی صحنه می‌‌رود.

کد خبر : ۳۰۸۵۵۲