خبرگزاری کار ایران

ناهید به جشنواره فیلم هامبورگ راه یافت

فیلم سینمایی "ناهید" به کارگردانی آیدا پناهنده و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هامبورگ حضور دارد.

به گزارش ایلنا، فستیوال فیلم هامبورگ پس از فستیوال برلین یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد‌های سینمایی آلمان محسوب می‌شود که فیلم‌های سینمایی و مستند در بخش‌های مختلف آن رقابت می‌کند.

فیلم سینمایی ناهید، تنها نماینده سینمای ایران، در بخش رقابتی «کالیدوسکوپ» این فستیوال حضوردارد. در این بخش که با ایده محوری «انسان در تنوع فرهنگ‌ها و شرایط سیاسی گوناگون» شکل گرفته سی فیلم از کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، مجارستان و اتریش در آن حضور خواهند داشت. فیلم «پسر شائول» برنده جایزه بزرگ فستیوال فیلم کن نیز در همین بخش با «ناهید» رقیب است. هر دو فیلم همراه با چند فیلم دیگر از بخش‌های مختلف این فستیوال، کاندید دریافت جایزه منتقدین فیلم هامبورگ می‌باشند. این فستیوال از اول تا دهم اکتبر در هامبورگ برگزار می‌شود.

 «ناهید» در روزهای هفتم و دهم اکتبر در این فستیوال با حضور آیدا پناهنده، کارگردان فیلم، همراه با برگزاری نشست و گفتگو به نمایش درخواهد آمد.

 «ناهید» درامی عاشقانه است و مضمونی اجتماعی دارد. فیلمنامه این اثرسینمایی را ارسلان امیری به همراه آیدا پناهنده به نگارش درآورده‌اند و ساره بیات پژمان بازغی نوید محمدزاده و پوریا رحیمی سام در آن ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم در شصت و هشتمین دوره فستیوال فیلم کن در سال جاری جایزه «آینده درخشان» را از بخش رسمی نوعی نگاه دریافت کرد.

کد خبر : ۳۰۸۵۳۲