خبرگزاری کار ایران

در پنج ماهه نخست سال جاری؛

۴۹۷ نفر به دلیل غرق‌‌شدگی جان خود را از دست دادند

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۰۷

در پنج ماهه نخست سال جاری ۴۹۷ نفر به دلیل غرق‌ شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات غرق‌شدگی ۵۰۸ نفر بود، ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، سازمان پزشکی قانونی کشور در پنج ماهه ابتدایی امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور ۴۳۰ نفر مرد و ۶۷ نفر دیگر زن بودند.

در این مدت استان‌های مازندران با ۸۶ (۷۶ مرد و ۱۰ زن)، خوزستان با ۷۳ (۶۰ مرد و ۱۳ زن) و گیلان با ۵۰  (۴۳ مرد و هفت زن) بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند. آمار تلفات غرق‌شدگی در سایر استان‌ها کمتر از ۳۰ و در بخش قابل توجهی از آنها زیر ۱۰ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه نخست امسال رودخانه ها با ۱۲۸ فوتی شامل ۹۴ مرد و ۱۲ زن بیشترین آمار تلفات غرق‌ شدگی را داشته، این آمار۲۵.۸ درصد از کل تلفات غرق شدگی را دربرمی گیرد. پس از آن دریا با ۱۱۸ فوتی شامل ۱۰۴ مرد و ۱۴ زن در رتبه بعدی آمار تلفات قرار می گیرد. از کل تلفات غرق‌شدگی دریاها ۱۰۶ نفر در مناطق خارج طرح و تنها ۱۲ نفر در محدوده های ایمن سازی شده جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت ۷۸ نفر در استخرها، ۴۹ نفر در کانال ها، ۴۰ نفر در دریاچه های مصنوعی و سد، ۱۴ نفر در چاه‌ها، ۹ نفر در دریاچه های طبیعی و ۶۱ نفر نیز سایر مکان ها به علت غرق شدگی جان باخته اند.

یادآور می شود در مرداد ماه سال جاری نیز آمار تلفات غرق‌شدگی با کاهش ۱۶.۵ درصدی مواجه بود. این آمار از ۱۹۴ فوتی در مرداد سال قبل به ۱۶۲ فوتی در مرداد ماه امسال کاهش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز