خبرگزاری کار ایران

ظریف:

مواضع افراطی کانادا را منزوی کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان سیاست‌های تند و افراط‌گرایانه دولت کنونی کانادا را در جامعه بین‌المللی موجب منزوی شدن این کشور دانست و گفت این سیاست‌ها به وجهه و اعتبار این کشور آسیب زده است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف که همراه رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا حضور داشت، در پاسخ به پرسش تعدادی از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا در خصوص تسهیل خدمات کنسولی برای هموطنان مقیم کانادا گفت: گسترش دایره تسهیلات و خدمات کنسولی برای ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا از اولویت‌های مهم ما است.

 وی افزود: ما حدود دو سال است که برای باز کردن دفتر حفاظت از منافع و ارائه خدمات کنسولی به هموطنان خود در کانادا در تلاش هستیم اما متاسفانه دولت کنونی این کشور همواره مانع ارائه این خدمات شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: واکنش جامعه فرهیخته ایرانی‌تباران مقیم کانادا به تضییقات ناموجه و سیاست‌های ضد ایرانی دولت کنونی کانادا دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ظریف ایرانیان را در جوامعی که به آن مهاجرت کرده‌اند، از تحصیل‌کرده‌ترین، موفق‌ترین و قانونمندترین گروه‌های اجتماعی آن کشورها خواند و گفت: مهاجران ایرانی در دیگر جوامع همواره با استفاده از حقوق قانونی و نفوذ اجتماعی و گروهی خود از سیاست‌ها و جریان‌های معتدل حمایت می‌کنند.

کد خبر : ۳۰۸۴۷۱