خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در گفتگو با ایلنا :

خودروی من هم آتش گرفت /عوامل فشار خوره‌های اقتصادی اند

رعایت دقت در ساخت خودرو الزامی است و مسائلی مانند نبود امکانات وغیره تنها بهانه است زیرا آلمان پس از جنگ جهانی در شرایطی اقدام به ساخت خودرو کرد که هیچ نقدینگی نداشت و امکاناتشان هم محدود بود .

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت رکود در بازار خودرو اظهار داشت: به طور قطع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور عامل بسیاری از نابسامانی‌ها، رکود و به هم ریختگی اقتصادی به خصوص در بخش تولید می‌شود.

وی افزود: در صورت کاهش نقدینگی توزیع پول نیز کم خواهد شد و رکود در جامعه بوجود می‌آید و هیچ گونه جابجایی ، خرید جدید و تولیدی شکل نمی گیرد.

جلودارزاده تصریح کرد: در کشوری که چالش‌های سیاسی فراوانی وجود دارد راه اندازی کمپین‌ها شرایط را به هم ریخته و آن را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور درصد بالایی از اشتغال کشور را در برمی‌گیرد افزود: در حال حاضر در این حوزه دچار مشکل شده‌ایم و برای جبران آن باید از تشنج‌های داخلی و خارجی کاست تا دولت بتواند در یک فضای آرام گره‌ها را باز کند.

جلودار زاده افزود: در عین حال که تولیدکننده داخلی موظف است تا کیفیت تولیدات را افزایش دهد و میزان تولیدات را در سطح فعلی نگه دارد، سعی در کاهش تشنج ها دارد دولت نیز در مقابل نباید به عوامل فشار باج دهد زیرا این عوامل خوره‌های اقتصاد هستند و باید سعی شود با پافشاری بر روی حق و حقیقت و درست کاری مشکلات را حل کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری برای آشتی مردم با خودروی داخلی و افزایش خریدها وجود دارد ؟ گفت : در صورتی که کیفیت خودروها افزایش پیدا کند حنای این قبیل کمپین ها بی رنگ خواهد شد  وهمانگونه که می دانیم مصرف کننده در کشور کم نیست و دولت می تواند با اقداماتی که قبلا انجام داده خودروهای داخلی را به فروش برساند .

جلودار زاده با بیان اینکه کیفیت محصولات و استانداردها تضمینی برای سلامت مردم است افزود: 8 سال پیش به دلیل مشکل فنی پژویی که به تازگی خریداری کرده بودم دچار سانحه شد و خودروی من در اتوبانی در تهران آتش گرفت.

مشاور وزیر صنعت ادامه داد : انتظار می رود با رعایت استانداردها و نوآوری لازم در تولیدات ، مردم دیگر شاهد این گونه مشکلات نباشند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع حائز اهمیت است که رعایت دقت در ساخت خودرو الزامی است و مسائلی مانند نبود امکانات وغیره تنها بهانه است زیرا آلمان پس از جنگ جهانی در شرایطی اقدام به ساخت خودرو کرد که هیچ نقدینگی نداشت و امکاناتشان هم محدود بود .

کد خبر : ۳۰۸۲۰۱