خبرگزاری کار ایران

در پی حادثه منا؛

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشته شدن زائران خانه خدا را تسلیت گفت

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن ابراز تأسف عمیق از فاجعه منا، این مصیبت را به محضر پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزادار ایران اسلامی و مسلمانان جهان تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح ذیل است:

«بأسمه تعالی

وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الیَ اللَّه وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی‏ اللَّه

حادثه تأسف‌بار "منا" که موجب جان باختن و زخمی شدن صدها تن از میهمانان خانه خدا از کشورهای مختلف و زائرین ایرانی بیت‌الله حرام گردید، موجب غم و اندوه خانواده‌های داغدار و تلخ کامی مسلمانان جهان در عید سعید قربان شد.

در حرم امن الهی اینک حوادث گوناگونی روی می‌دهد که ناشی از فقدان مدیریت صحیح نزد مسئولین عربستان سعودی است. به نظر می‌آید عدم تمرکز مسِئولین این کشور بر وظایف ذاتی خویش در میزبانی ضیوف‌الرحمان و درگیر شدن در بحران خودساخته همچون کشتار مردم مظلوم یمن، اصلی ترین عامل این اتفاقات ناگوار است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن ابراز تأسف عمیق از این فاجعه دردناک، این مصیبت را به محضر پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزادار ایران اسلامی و مسلمانان جهان تسلیت گفته، برای درگذشتگان بهره مندی از رحمت ربوبی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه رب البیت العتیق مسئلت می‌نماید.»

کد خبر : ۳۰۷۶۰۹