خبرگزاری کار ایران

دکتر ملک اخلاق در آستانه اشرفیه

کشورهای توسعه یافته جهان دنبال نخبگان تمام کشورها هستند

رئیس مرکز آموزشی مدیریت دولتی کشور گفت: فرود سرمایه و استعداد با هم در یک کشور و کارگردانی و مدیریت آن باعث توسعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل ملک اخلاق در همایش شورای توسعه شهرستان آستانه اشرفیه افزود: ما راهی نداریم جز اینکه برای رسیدن به توسعه، حرکت علمی در شهرستان‌ها را آغاز کنیم.

وی افزود: در این جلسه قرار براین است که جمعی از چهره‌های اثرگذار علمی، سیاسی و به اصطلاح گروه‌های مرجع و همه کسانی که می‌توانند به نوعی اثرگذار باشند، دعوت شوند و گفتمان توسعه در این شهرستان شکل بگیرد تا مسیر توسعه هموار شود.

ملک اخلاق با اشاره به ورود مفهوم توسعه یافتگی در متون دانشگاهی و بحث‌های آکادمیک، اظهار کرد: توسعه و تحول امکان پذیر نیست مگر اینکه تغییرات ایجاد شود و بنابراین مبحثی به نام مدیریت تغییرات ایجاد شد. کشورهای توسعه یافته دنیا به دنبال نخبگان تمام کشور‌ها هستند.

رئیس مرکز آموزشی مدیریت دولتی کشور با بیان اینکه تغییرات یعنی گام به جلو و تغییر شاخص‌های کمی و کیفی مانند نرخ سود بانکی افزود: اکنون تقریبا ۱۲۰ شاخص مطرح است.

وی افزود: عنصر نشاط اجتماعی هم یک شاخص مهم توسعه است و همچنین امنیت اجتماعی، نظم اجتماعی، تهیه کار، فرهنگ کار، نشاط اجتماعی، نو آوری و.... از دیگر شاخص‌ها هستند.

ملک اخلاق بر مدیریت شهری جدید و مدیریت استعدادیابی در شهرستان تاکید کرد و آن را از شاخص‌های اولیه توسعه دانست.

وی افزود: ادبیات مدیریت استعداد ایرانی منسوخ شده است و باید این مدیریت را مدیریت استعداد جهانی دانست و به همین دلیل است که

ملک اخلاق لازمه یک برنامه و ساختار منسجم را حرکت مثبت به سمت توسعه دانست و خاطر نشان کرد: فرود سرمایه و استعداد باهم در یک کشور و کارگردانی و مدیریت آن باعث توسعه می‌گردد.

رئیس مرکز آموزشی مدیریت دولتی کشور یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان در موضوع توسعه را فرار استعداد عنوان کرد و تحرک گیلانی‌ها را در خارج استان به خصوص در مرکز کشور بیشتر از داخل استان دانست و گفت: بعد از سرمایه، حفظ استعداد در راه توسعه بسیار مهم است.

وی آغاز توسعه را در گفت‌وگو دانست و بر تاثیر نشست‌های مردمی در توسعه شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: اولین اصل در توسعه، خواست اجتماعی‌‌ست.

ملک اخلاق اضافه کرد: ما راهی جز آغاز حرکت علمی در شهرستان‌ها در جهت توسعه نداریم و اینکه از نخبگان کشور در جهت صنعت مشاوره استفاده کنیم.

وی بر تاثیر افراد کار آفرین و علاقه‌مند به توسعه اقتصادی در بخش خصوصی بر توسعه شهرستان تاکید کرد و با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه افراد ذی نفوذ استانی و ملی زیادی دارد، گفت: در مسیر توسعه استان باید از کار گردانی این افراد استفاده کرد.

در پایان این جلسه دکتر ملک اخلاق به پرسش‌های حاضرین در جلسه پاسخ گفت.

کد خبر : ۳۰۵۹۳۱