خبرگزاری کار ایران

آیت الله مصطفی مرسلی:

جریان سلطه به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی‌ست

آیت الله مصطفی مرسلی گفت: جریان سلطه امروز دنبال تجزیه کشورهای اسلامی‌ست چراکه نمی‌خواهد در جهان اسلام کشورهای مقتدر وجود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله مصطفی مرسلی در مراسم یادواره شهید محمد رجائی لنگرودی، اولین شهید فناوری اطلاعات استان گیلان که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، با اشاره به اینکه این شهر از دیر باز شهر علم و فقه و فقاهت بود، اظهار داشت: نام این شهر یادآور چهره‌های برجسته علمی در مرجعیت و در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی است؛ شهری که کانون دین و دین مداری و ایمان و ولایت بوده است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت تاریخ و درک گذشته، افزود: نسل امروز باید دیروز سر افرازش را بشناسد و برای فردایی بهتر، طرحی نو در اندازد. نسلی که نسبت به دیروز و تاریخ گذشته بیگانه باشد نمی‌تواند از آینده تصویر روشنی داشته باشد و جز حیرت و سر گردانی و خلا عاقبتی ندارد و فرهنگ بیگانه این خلا را پر می‌کند.

مدیر عامل بنیاد غدیر در ادامه با تاکید بر شناخت و مطالعه تاریخ اسلام از عاشورا، غدیر و مباحله به عنوان نقاط عطف تاریخ علوی یاد کرد و تصریح کرد: بی‌اعتنائی به غدیر فاجعه‌ای‌ست که امت اسلام را گرفتار کرده است.

آیت الله مرسلی تمدن بزرگ اسلامی را یکی از مهم‌ترین تمدن‌ها در طول تاریخ خواند و گفت: یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های بشری در تاریخ، تمدن اسلامی ست که بخش عمده‌ای از جهان آن روز را در بر گرفته بود، تمدنی با قدرت سیاسی پهناور و گستردگی زیاد.

وی افزود: اکنون جریانات استعماری و تشکیلات نوین امنیتی دنیا با بهره گیری از وضعیت نابسامان جهان اسلام به آشوب و جنگ دامن می‌زنند و با پول ما سلاح می‌سازند، مستشار نظامی می‌فرستند و با دست خودمان ما را می‌کشند.

وی ادامه داد: جریان سلطه امروز به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی‌ست و این یکی از اهدافی‌ست که دشمن دنبالش بوده، هست و خواهد بود چراکه نمی‌خواهد در جهان اسلام کشورهای مقتدر وجود داشته باشند.

آیت الله مرسلی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، آن را عطیه‌ای به امت اسلامی دانست و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب موج فتنه‌ها آغاز گردید.

وی خاطرنشان کرد: خیزش‌های قومی، احزاب خلق الساعه، جریانات ترور و انفجار، جاسوسی و حتی طراحی کودتا توسط نیروهای نظامی و سیاسی داخل نظام و در ‌‌نهایت هم یک جنگ تمام عیار با پشتیبانی اکثر کشورهای جهان بخشی از توطئه دشمنان برای از پا در آوردن انقلاب بود.

آیت الله مصطفی مرسلی ادامه داد: با وجود همه دسیسه چینی‌ها حتی یک وجب از خاک این مملکت تجزیه نشد و پس از جنگ هم در سایه همدلی و هم آوایی کارهای بزرگی صورت گرفت و در مدت کوتاهی نه تنها سازندگی انجام شد بلکه قدم‌های بزرگی هم در راه توسعه برداشته شد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، آن را در طول تاریخ دیپلماسی بی‌سابقه خواند و گفت: اینکه ۶ کشور قدرتمند جهان مجبور به مذاکره با ایران شدند، نشان دهنده این است که ایران کشور قدرتمندی‌ست و دشمن چاره‌ای ندارد جز اینکه یا صد در پصد در مقابل ما بایستد و یا اینکه ما به مذاکره بنشیند.

کد خبر : ۳۰۵۹۲۴