خبرگزاری کار ایران

در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی مطرح شد؛

روایت مصلحی از نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی

وزیر سابق اطلاعات گفت: به دوستانم گفتم زیارت عاشورا و دعای توسل بخوانید و به خانه ام بیائید. بعد در آن جلسه تصمیم گرفتیم زمانی که هواپیمای حامل ریگی از کشور عبور می کند، او را دستگیر کنیم.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر امروز در پنجمین همایش هیئت‌های محوری و برگزیده کشور که در مجتمع یاوران مهدی شهر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جمع هیئتی‌ها بر اساس عشق و محبت و دلدادگی شکل می‌گیرد، افزود: در طول دوران انقلاب اسلامی این عشق، دلدادگی، ایثار و محبت نقش کلیدی، اساسی و محوری داشته است و امام همه این موفقیت را مدیون و مرهون این مجموعه می‌داند.

وی با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس همه موفقیت‌های خود را مرهون این حرکت هیئتی و توجه به شعائر و عقبه‌های فکری و اعتقادی این هیئت‌ها بودیم.

وزیر سابق اطلاعات افزود: در انقلاب اسلامی نیز در هر کجا که به موفقیتی رسیدیم نتیجه حرکت هیئت‌های مذهبی بود.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران تصدی خود در وزارت اطلاعات و دستگیری عبدالمالک ریگی اظهار کرد: ما در قضیه ریگی همه طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را کرده‌ بودیم و آنچه اتفاق افتاد در برنامه ما نبود. ما طراحی کرده بودیم که ریگی وقتی به دبی آمد و زمانی که خواست در شهر چرخی بزند دستگیر کنیم.

مصلحی گفت: دوستان اعلام کردند که ریگی در دبی گفته که در شهر حضور نخواهد داشت و این مسئله موجب شد که همه طراحی‌های ما بر هم بخورد و این در حالی بود که ما فقط برای دستگیری وی در دبی برنامه‌ریزی کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه باید همواره در مشکلات به ائمه توسل پیدا کرد افزود: به دوستان که جمع محدودی بودند گفتم که زیارت عاشورا بخوانند و توسل کنند و بعد به منزل ما بیایند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: بعد خواندن زیارت عاشورا و حضور در منزل گفته شد که مگر نه‌اینکه پرواز برای عزیمت به قرقیزستان باید از آسمان ایران عبور کند، پس می‌توانیم هواپیما را به زمین بنشانیم.

وی با اشاره به اینکه با آقای جلیلی و فیروز‌آبادی هماهنگی صورت گرفت تصریح کرد: آقای فیروزآبادی با مسئولیت خودشان اجازه چنین اقدامی را دادند و در نهایت هواپیمای حامل ریگی به زمین نشست و وی دستگیر شد.

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: با این دستگیری یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی به ثبت رسید و همه اینها غیر از نتیجه زیارت عاشورا و توسل نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سالروز ارتحال امام هفت اصل از اصول گفتمان امام را مطرح کردند، اظهار کرد: بخش دوم سخنان ایشان به این مطلب اختصاص داشت که عده‌ای به دنبال تحریف گفتمان امام هستند.

مصلحی با بیان اینکه این تحریف‌ها در طول تاریخ به صورت فراوان وجود داشته است، بیان کرد: باید نسل جوان ما با این اصول که رهبری از گفتمان امام مطرح کردند آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی از جمله این اصول بود، گفت: اصل دوم اتکا به کمک الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر بود و امام در همه حرکت‌های خود تکیه‌گاهش را خداوند متعال قرار داد.

وزیر سابق اطلاعات سومین اصل را اعتقاد به اراده مردم دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی نشانه اعتقاد به اراده مردم است و در دوران دفاع مقدس با تکیه به این اصل بر دشمنان پیروز شدیم.

وی اصل چهارم توجه به محرومان و پرهیز از اشرافی‌گری عنوان کرد و یادآور شد: اصل پنجم مخالفت صریح با مستکبران و حمایت صریح از مظلومان و شیطان بزرگ دانستن آمریکا بود. اصل ششم امام راحل استقلال کشور و مخالفت با سلطه بیگانگان در عین پرهیز از انزوا بود.

مصلحی وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکن را اصل هفتم که رهبری آن را عنوان کردند دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری بعد از تبیین این اصول فرمودند «‌اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد». باید ببینیم چه شده است که ولی فقیه اینگونه هشدار می‌دهند و نظیر چنین سخنی را در سخنان رهبری در طول سال‌های گذشته شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای به دنبال این هستند که گفتمان امام را تحریف کنند اظهار کرد: باید هیئتی‌ها مسئله اسلام ناب و اسلام آمریکایی که امام راحل آن را مطرح فرمودند را برای مردم تشریح کنند.

مصلحی با اشاره به مسئله جنگ نرم دارای پیچیدگی‌های خاص خود است افزود: یکی از کسانی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشت گفته است که سفارت آمریکا باید باز شود، این هنر جنگ نرم است.

وی با اشاره به تشییع جنازه 270 شهید در تهران گفت: جمعیت در این تشییع جنازه به حدی بود که دوربین‌های صداوسیما نتوانست آن را به تصویر بکشد.

کد خبر : ۳۰۵۹۱۸