خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان خبر داد

جهش قابل توجه سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات کشاورزی ماسال

فرماندار ماسال گفت: در دو سال اخیر ۵ مرغداری با مجموع ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و چندین مجتمع بزرگ تولیدات کشاورزی در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمود قاسم‌نژاد امروز در حاشیه بازدید از مرغداری روستای ملک جهان شاندرمن که با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعطای تسهیلات دولتی در حال احداث است، با اشاره به حمایتهای دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای رفع رکود اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور گفت: فرمانداری ماسال نیز در همین راستا همواره سعی نموده است به طور جد پیگیر مشکلات پیش روی سرمایه گزاران باشد.

وی با بیان اینکه تنها در ۲ سال اخیر ۵ مرغداری در شهرستان ماسال به بهره برداری رسیده است، گفت: با افتتاح این ۵ مرغداری دست کم برای ۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

فرماندار ماسال با تقدیر از سرمایه گذار این مرغداری که به دنبال ایجاد اشتغال و کار آفرینی در منطقه خود می‌باشد، افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند سرمایه گذاران را در اجرای پروژه‌های خویش با مشکل مواجه کند جانمایی نامناسب برای اجرای پروژه است چرا که در برخی از موارد مشاهده می‌شود سرمایه گزار به دلیل نرخ پایین زمین و با هدف کاهش قیمت تمام شده احداث ساختمان، اقدام به احداث پروژه خود در مکان فاقد زیرساخت لازم می‌کند در حالی که با احتساب هزینه‌ها و پی گیری‌های مورد نیاز برای تامین زیرساخت‌های لازم بر هزینه‌های سرمایه گذار افزوده می‌شود.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه فرمانداری از هیچ کمکی در جهت حمایت از سرمایه گذاران فروگذار نخواهد کرد، تصریح کرد: سرمایه گذارن و کارآفرینان به مثابه جهادگران عرصه اشتغال و مبارزه با بیکاری محسوب می‌شوند و تنها در سایه حمایت از آنان است که می‌توانیم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

وی با تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالای اقتصادی شهرستان ماسال به ویژه در بخش‌های کشاورزی و گردشگری گفت: در هفته دولت امسال پروژه‌های خوبی در حوزه کشاورزی به بهره برداری رسید که از جمله آن‌ها افتتاح پروژه‌های احداث استخر پرورش ماهی، مرغداری و یک مجتمع بزرگ تولید قارچ با ظرفیت اشتغال ۱۱۰ نفر بود که موجبات تحسین استاندار گیلان را نیز بر انگیخت.

فرماندار ماسال ادامه داد: به عنوان مثال همین پروژه احداث مجتمع تولید قارچ به دلایل مختلف از جمله کسری سرمایه در گردش سرمایه گذار با رکود و توقف در اجرای پروژه مواجه بود که با پیگیری‌ها و تعاملی که با سرمایه گزار مربوطه انجام شد، به یاری خدا فاز اول این پروژه به بهره برداری رسید و فازهای بعدی آن نیز با شتاب قابل قبول در حال پیشرفت است.

قاسم‌نژاد همچنین ابرازامیدواری کرد: تا دهه مبارک فجر شاهد افتتاح مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای روستای ملک جهان باشیم.

شایان ذکر است در دو سال اخیر ۵ مرغداری در روستاهای معاف، خانقاهبر، چماچار، دیگا و گنذر با مجموع ظرفیت ۱۳۰ هزار قطعه به بهره برداری رسیده است این در حالی است که پیش از این شهرستان ماسال فاقد هر گونه مرغداری بوده است.

کد خبر : ۳۰۵۸۸۳