خبرگزاری کار ایران

واکاوی ایلنا از تغییرات مدیریتی در شهرداری کرمانشاه

انتخاب مدیران کم تجربه شهری باعث کند شدن پروژه‌های شهری می‌شود

انتخاب مدیران کم تجربه شهری می‌تواند باعث تضعیف و کند شدن بسیاری از کار‌ها و پروژه‌های شهری در کرمانشاه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، با روی کار آمدن عبدالرضا شعبانی به عنوان شهردار کلانشهر کرمانشاه، برخی تغییرات در این مدیریت شهری از‌‌ همان روزی نخستین فعالیت وی آغاز شد.

تغییر برخی از مدیران داخلی اولین کاری بود که توسط شهردار جدید کرمانشاه انجام شد.

بعد از این تغییرات، برخی اخبار از تغییرات در شهرداران مناطق شهر خبر به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد که این تغییرات، در آینده‌ای نزدیک، وارد فاز عملی شود.

با این حال به نظر می‌رسد شهردار کرمانشاه نباید به صورت یک جا و هماهنگ تمامی شهرداران مناطق را تغییر دهد که بی‌شک این خود باعث زیان دهی برای شهر و شهروندان خواهد بود.

ورود شهرداران از شهرستان‌های کوچک به کلانشهر کرمانشاه عملا به میدان برای تجربه‌اندوزی، آزمایش و خطای این مدیران تبدیل خواهد شد و در این بین باید منتظر ناهنجاری‌های اجتماعی و شهری در این کلانشهر باشیم.

برخی از شهرداران در کرمانشاه دارای تجارت ارزنده‌ای هستند و بی‌شک تغییر آن‌ها به هر دلیل می‌تواند زیان‌های بی‌شماری دنبال خود داشته باشد.

به وجود آمدن تاخیر در انجام و یا ادامه پروژه‌های شهری کمترین آسیبی است که از ورود شهرداران حاشیه‌ای به کرمانشاه وارد خواهد شد. که این خود معلول عدم شناخت و آشنایی این شهرداران یا ساختار و چهره شهر کرمانشاه است.

مشکل بودجه‌ای شهرداری کرمانشاه از یک سو و نیز مهم‌تر از آن کاهش شدید منابع درآمدی از مسایلی است که حوزه مانور این مدیریت شهرداری را به شدت کاهش داده است و عملا این مجموعه را به سوی انزوا می‌کشاند.

همچنین بسیاری از فراز و نشیب‌های شورای شهر و تغییرات در اعضای آن خود عاملی دیگر شده است که شهردار و شهرداری کرمانشاه در برخی از امور با مشکلاتی روبرو شوند و باید گفت که امروز شورای شهر کرمانشاه نه تنها در کنار شهردار قرار دارد، بلکه در تقابل آن در حرکت است که این امر ناشی از حوادث و رویدادی این شورا در چند وقت اخیر است.

در حاشیه قرار گرفتن شورای شهر کرمانشاه خود می‌تواند باعث تنش‌هایی در تصمیم گیری مهم برای این کلانشهر شود. تامین و تضمین وجودی و ادامه حیات شورای شهر و.... از اموری است که امروز برای مدیریت شهری این شهر به دغدغه‌ای مهم تبدیل شده است.

تغییرات خواسته و یا ناخواسته در اعضای شورای شهر کرمانشاه و ورود آرا و نظرات متنوع، مختلف و بعضا مخالف با شهردار، خود زمینه پایین آمدن راندمان و کارآیی این مدیریت شهری را به وجود آورده است.

لذا بسیاری از فعالان حوزه اجتماعی و شهری از تغییرات احتمالی در شهرداری کرمانشاه ابراز نگرانی می‌کنند و زیان‌های این امر را بسیار بیشتر از فواید آن می‌دانند.

کد خبر : ۳۰۵۷۹۹