خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام میرغنی‌زاده نماینده اسبق امام راحل در بافق درگذشت

در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد میرغنی‌زاده بافقی، آیت ا... ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، این فقدان را به مردم بافق تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا از یزد، آیت ا... ایمانی داماد مرحوم میرغنی‌زاده در پیام خود، حجت الاسلام میرغنی‌زاده را انسانی پاکدامن توصیف کرده که عمری را در راه تعالی اسلام و مکتب اهل بیت و تعلیم و تربیت شاگردان امام جعفر صادق (ع) صرف کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد میرغنی‌زاده روز سه شنبه بر اثر بیماری در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع وی عصر روز چهارشنبه (دیروز) باحضور معاون سیاسی استاندار، امام جمعه و فرماندار بافق و هزاران نفر از مردم بافق برگزار شد.

مرحوم میرغنی‌زاده بافقی در سال ۱۳۱۰در خانواده‌ای مذهبی و عالم پرور دیده به جهان گشود.

وی فرزند آسید علی مجتهد از علمای نامی و بزرگ بافق و اخوی کوچک حجت الاسلام و المسلمین سید محمد می‌رغنی‌زاده بافقی است.

وی از‌‌‌ همان ابتدا تحصیلات خود را از حوزه علمیه آغاز کرد و و پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی در حوزه علمیه قم و مشهد ۲سال هم در حوزه علیمه نجف به تحصیلات حوزوی پرداخت.

مرحوم حجه الاسلام والمسلمین حاج سید جواد می‌رغنی‌زاده بافقی، مقدمات، سیوطی وجامی را نزد پدر فرا گرفت و وارد حوزه علمیه یزد شد. حاشیه را نزد آیت الله کازرونی و مغنی را نزد آیت الله سید محمّد مدرسی آموخت و در ۱۶ سالگی به قم رفت. درحوزه علمیه قم، معالم را از آیت الله معتمدی، لمعتین را از آیت الله نوری همدانی وآیت الله ستوده، معانی بیان را از آیت الله آشیخ احمد ترک، قوانین را از امام موسی صدر، منظومه ملا هادی را از آیت الله شهید مفتح وآیت الله جعفر سبحانی، رسائل را از آیت الله مشکینی وآیت الله موسوی اردبیلی، خیارات مکاسب در فقه را از آیت الله العظمی منتظری، کفایه اوّل را از آیت الله مجاهدی، کفایه دوم را نزدآیت الله سلطانی، کتاب الارث لمعتین را نزد آیت الله مکارم شیرازی، دروس خارج فقه واصول را از آیت الله العظمی بروجردی وآیت الله عباسعلی شاهرودی وآیت الله مرعشی نجفی فرا گرفت.

او در ادامه تلاش برای فراگیری علوم اسلامی، مدتی در حوزه علمیه سید در نجف نزد آیت الله العظمی خویی و آیت الله العظمی سید محسن حکیم و۶ ماه نزد آیت الله شیخ هاشم قزوینی در مدرسه علمیه باقریه مشهد و نیز حوزه علمیه اصفهان تلمذ کرد. او دارای اجازه اجتهاد از آیت الله مکارم شیرازی بود.

مرحوم سیدجواد میرغنی‌زاده از سال ۱۳۴۱به نهضت امام خمینی پیوست و در مبارزات یزد و قم شرکت داشت.

این عالم ربانی در دروان مبارزات انقلاب در بافق به عنوان نماینده آیت الله صدوقی جریان انقلاب را در این شهرستان اداره می‌کرد و همراه با مردم در صف اول مجاهدان انقلابی حضور داشت.

سال‌های ۵۷ و ۵۸ نماینده امام راحل در بافق بود و سال‌ها امامت جماعت امامزاده عبدالله (ع) بافق را بر عهده داشت.

کد خبر : ۳۰۵۷۹۳