خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار جوانان حزب اسلامی کار

دولت یازدهم وارث بحران‌های متعدد دولت‌های نهم و دهم است

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت یازدهم با وجود آنکه وارث بحران‌های متعدد از دولت نهم و دهم بود اما توانست تا حد زیادی تورم را کنترل کند و درعرصه‌های دیگر نیز موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اسلامی کار، اظهار داشت: در مبارزه با رژیم شاهنشاهی برای تحقق انقلاب اسلامی جوانان در خط مقدم بودند و همین جوانان باعث ایجاد انگیزه برای مردم می‌شدند.

وی افزود: بسیاری از معضلات جامعه امروز را می‌توان به وسیله جوانان حل کرد، چراکه جوانان در مقاطع مختلف و به ‌خصوص در دوره دفاع مقدس نشان دادند که توانایی کارهای بزرگ را دارند؛ امروز هم قدرت نظامی ایران تا حد زیادی مدیون رشادت‌های جوانان است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه نباید از مجموعه کابینه دولت فعلی این برداشت صورت گیرد که دولت به دنبال پیرگرایی و عدم به کارگیری جوانان است، گفت: بعد از دولت‌های نهم و دهم کشور ما با بحران‌های متعددی در ابعاد مختلف جامعه روبه‌رو شد و هر آدم منصفی وجود بحران‌های متعدد سیاسی، دینی، اقتصادی و فرهنگی را تایید می‌کند.

وی اضافه کرد: بحران‌های متعدد دولت نهم و دهم به عنوان ارث به دولت یازدهم رسید و حالا در چنین شرایطی باید از افرادی که تجربه‌های فراوانی در اداره امور کشور داشتند، استفاده می‌شد. افرادی که اطمینان بیشتری از موفقیت آنها در کار وجود داشت تا از گردنه‌های سختی که با آن روبه‌رو می‌شدیم عبور کنیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که رکود اقتصادی و تورم همزمان وجود داشت و علاوه بر آن پول حاصل از فروش نفت نیز به طور کامل به دستش نمی‌رسید؛ علاوه بر آن با بحران فروش نفت روبرو بودیم اما با تمام این شرایط دولت یازدهم موفق شد تورم را کنترل کند.

وی با تاکید براینکه مسئولان کشور باید از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجرایی کشور استفاده کنند، گفت: اگر مسئولان از نیروهای جوان استفاده نکنند، خودشان ضرر خواهند کرد؛ چراکه نیروهای باانگیزه بالا را نادیده گرفته‌اند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: البته جوانان نباید منتظر بمانند بلکه باید خود به میدان بیایند و من معتقدم با حضور آنها بحران‌های متعدد کشور به ویژه در حوزه فرهنگی حل خواهد شد؛ یعنی همانطور که جوانان می‌توانند بحران‌های فرهنگی را ایجاد کنند، می‌توانند در  مقابل این بحران‌ها ایستاده و با آنها مقابله کنند.

وی گفت: جوانان باید در همه عرصه‌های کشور اعلام حضور کنند و برای مثال در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی جوانانی که شرایط حضور در عرصه را به عنوان کاندیدا دارند باید به میدان بیایند و قطعا مردم هم اگر ببینند جوانان برنامه‌های خاصی در کشور دارند، با آنها همراهی می‌کنند؛‌ به همین دلیل باید شاهد حضور جوانان باشیم.

پیش از سخنان آیت‌الله فاضل‌لنکرانی، پیمان مجرد رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار در سخنانی با اشاره به ضرورت حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور گفت: بعد از دوران دولت‌های نهم و  دهم  بحران‌هایی برای کشور ایجاد شد برای همین به دولت تدبیر و امید حق می‌دهیم که با استفاده از افراد باتجربه برای جبران بحران‌های دولت گذشته به پیشبرد امور بپردازد،  اما انتظار هم داریم که در این میان به کارگیری جوانان باانگیزه نادیده گرفته نشود.

مجرد در انتهای سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه نگاه اکثر قریب به اتفاق وزارت‌خانه‌ها ، ادارات و نهادهای حاکمیتی با افراد حزبی دچار مشکل است، گفت: برای مثال چرا باید در اساسنامه برخی وزارت‌خانه‌ها ممنوعیت بکارگیری افراد حزبی وجود داشته باشد در حالی که بسیاری از جوانان در احزاب تمرین کار برای کشور را می‌آموزند.

کد خبر : ۳۰۵۷۸۲