خبرگزاری کار ایران

روحانی در پیامی به همایش بزرگداشت آیت‌الله نصیری:

احیای نام بزرگان گامی ثمربخش در ترویج ارزش‌های اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۷۶۲

رئیس‌جمهور در پیامی به همایش بزرگداشت آیت‌الله نصیری، برگزاری چنین گردهمایی‌هایی برای احیای نام و یاد بزرگان را گامی ثمربخش در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی دانست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور با صدور پیامی به همایش بزرگداشت آیت‌الله محمدتقی نصیری برگزاری چنین گردهمایی‌هایی برای احیاء نام و یاد بزرگان را گامی ثمربخش در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد جوانان ما و نسل‌های آینده، آشنایی با چنین الگوهای معنوی را مغتنم دانسته، با الهام از شیوه زندگی آنان که همانا پیروی از راه و سیره اولیا و ائمه اطهار علیهم‌السلام است، فردای خود و آینده کشور را رقم بزنند.

متن کامل این پیام که توسط استاندار سمنان قرائت شد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سخن گفتن از روحانی مجاهد و متواضع حضرت آیت‌الله محمدتقی نصیری که با تکیه بر ایمان خالصانه و اعتقاد عالمانه به اسلام، سراسر زندگی خود را در پیروی از امام راحل (ره) و مبارزه با استبداد و نیز خدمت به بندگان خدا سپری کرد، کار آسانی نیست. اکنون که در آستانه سالگرد ارتحال آن عالم پرتلاش و متقی قرار گرفته‌ایم، شایسته است با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، باورهای دینی و اسلامی آن مرحوم را، به ویژه برای نسل‌های تازه، بازخوانی کنیم.

ایشان در سال‌های نهضت اسلامی، در همراهی با رهبری فقید انقلاب اسلامی، لحظه‌ای از مجاهدت در راه اسلام و مبارزه با استبداد کوتاهی نکرد و نقش ارزنده‌ای در هدایت مردم به ویژه اهالی شریف سمنان در پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد.

کتاب «آیت‌الله حاج شیخ محمد‌تقی نصیری به روایت اسناد ساواک» خود گویای بخشی از فعالیت‌ها و مبارزات سیاسی ایشان است که می‌تواند الهام بخش و راهنمای مناسبی برای خردورزان و پویندگان حقیقت باشد.

مرحوم آیت‌الله نصیری با وجود امواج متلاطم حوادث اجتماعی و سیاسی، هیچگاه صلابت خود را برای کسب و انتقال معارف و مفاهیم دینی از دست نداد. اخلاص در عمل، ساده زیستی و مردمی بودن در سلوک این روحانی وارسته، او را پناه و تکیه‌گاه امین مردم ساخته بود و هنوز ویژگی‌های ارزنده و آموزنده ایشان، روشنایی بخش راه و روش بسیاری از شیفتگان راه اهل بیت (ع) است. وی که در تمامی عرصه‌ها، منادی عزت اسلامی بود، در دفاع از مرزهای میهن اسلامی فرزند دلبند خود را نیز تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرد.

احیاء نام و یاد این بزرگان، گامی ثمربخش در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی است. امیدوارم جوانان ما و نسل‌های آینده، آشنایی با چنین الگوهای معنوی را مغتنم دانسته، با الهام از شیوه زندگی آنان که همانا پیروی از راه و سیره اولیا و ائمه اطهار علیهم‌السلام است، فردای خود و آینده کشور را رقم بزنند.

اینجانب با تجلیل از مقام شامخ این مجاهد خستگی‌ناپذیر، تلاش همه دست‌اندرکاران ترویج و گسترش فرهنگ و معارف دینی را ارج می‌گذارم و توفیقات بیش از پیش همه خادمان نظام اسلامی را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز