خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان

۵۸ درصد جمعیت مازندران از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: ۵۸ درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، محمودی در جلسهٔ هم‌اندیشی و بررسی مشکلات مرتبط با حوزهٔ فعالان اقتصادی شرق استان که امروز در فرمانداری بهشهر برگزار شد اظهار کرد: اگر دانش، تجربه، تخصص و سرمایه نباشد هیچ کارفرمایی نمی‌تواند افرادی را تحت پوشش قرار دهد از سوی دیگر کارفرما نیز باید مورد حمایت باشد تا صنعت و اشتغال در کشور حفظ شود.

محمودی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران، مدیریت، صنعت و کارگاه در شرایط امروزی کار بسیار بزرگی‌ست گفت: سازمان تامین اجتماعی در همین راستا در شرق مازندران اقداماتی انجام داده است به عنوان نمونه حمایت سازمان از شرکت صدرای بهشهر در همین راستا است.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در این شرکت ادامه داد: شرکت صدرای بهشهر بالغ بر ۱۰۰۰ کارگر داشت که با تعدیل نیرو این تعداد کاهش یافت و تعداد ۶۰ نفر بازنشستهٔ قبل از موعد شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: رقم بازنشستگی این تعداد افراد حدود یک میلیارد تومان می‌شود که با توجه به شرایط مالی تامین اجتماعی، این وضعیت و پرداخت‌ها برای این سازمان کار سختی است.

محمودی با اشاره به اینکه در کشور بیش از یک میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگان در کشور پرداخت می‌شود افزود: این رقم برای سازمان زیاد است و تبعات منفی بی‌توجهی به حوزهٔ کار و صنعت دامنگیر سازمان تامین اجتماعی نیز می‌شود.

کد خبر : ۳۰۵۷۴۲