خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله بیات زنجانی در دیدار جوانان حزب اسلامی کار:

مشکل جامعه امروز ما تنگ‌نظری‌ها و نگاه‌های بسته است

یکی از مراجع شیعه تقلید در قم گفت: اختلاف تفکر برای یک جامعه مشکلی نیست و شاید فی‌النفسه یک نعمت و باعث رشد جامعه هم باشد اما مشکل جامعه امروز ما تنگ‌نظری‌ها و نگاه‌های بسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله بیات زنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اسلامی کار اظهار داشت: فعالیت سیاسی اجتماعی در اکثر زمان‌ها سخت بوده و حتی در امن‌ترین جامعه‌ها کار سیاسی و اجتماعی تبعات دارد.

وی با بیان اینکه نتایج خوب در سایه زحمت به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: انگیزه ما و دیگر انقلابیون برای همراهی با حضرت امام(ره) برای تحقق انقلاب اسلامی این بود که مردم بتوانند راحت حرف خود را بزنند و امنیت را در حوزه‌های مختلف، به ویژه حوزه‌های سیاسی و فرهنگی لمس کنند.

 این مرجع تقلید افزود: امام خمینی (ره) آن همه زحمت و بلا را با جان خرید و این همه شهدا تقدیم انقلاب شدند برای اینکه مردم امنیت را در تمام حوزه‌ها حس کنند و نباید از این مهم غافل شد.

وی با اشاره به برخی اختلاف سلیقه‌ها در کشور گفت: اختلاف تفکر برای یک جامعه مشکلی نیست و شاید فی‌النفسه یک نعمت و باعث رشد جامعه هم باشد اما مشکل جامعه امروز ما تنگ‌نظری‌ها و نگاه‌های بسته است.

آیت‌الله بیات زنجانی با اشاره به یکی از ادوار مجلس گفت:‌ زمانی آیت‌الله جوادی مطرح کردند که ما با نهج‌البلاغه انقلاب کردیم و از این رو نمی‌توانیم با توضیح‌المسائل کشور را اداره کنیم. اگر ما با نهج‌البلاغه انقلاب کردیم باید مبنای رفتاری ما نهج‌البلاغه و قرار دادن امام علی (ع) به عنوان مبنای فکری برای برخورد با جامعه باشد.

وی با بیان اینکه تجربه بیش از 30 ساله انقلاب اسلامی نشان داد که یک جامعه اسلامی  می‌تواند هم حزب داشته باشد و هم زنان را به کار بگیرد، گفت: زن و مرد از نظر کاری تفاوتی با هم ندارند و البته یک سلسله تنگناهای طبیعی برای زن وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت.

این استاد خارج فقه حوزه افزود:  امروز تحصیلات بانوان کشور در حد بالا و قابل قبولی است و بستر کار نیز تا حد زیادی برای آنان فراهم است و از این رو امیدواریم که به این بخش از جامعه نیز توجه مطلوب صورت گیرد زنان نشان داده‌اند که از نظر علمی و کاری نه تنها از مردان کشور چیزی کم ندارند بلکه در مواردی توانمندتر از آنان هستند، حوزه علمیه نیز با رعایت ضوابط با این قضیه مشکلی ندارد و با آن موافقت می‌کند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: اگر دولت برنامه‌ریزی درستی در این خصوص داشته باشد و با ضوابط و در نظر گرفتن چارچوب‌ها حرکت کند، این معضل به نحوی مطلوب حل خواهد شد؛ البته مسوولان نباید توپ را به زمین  علما انداخته و با بیان اینکه علما و حوزه مخالف این کار هستند، خودشان از بار مسوولیت شانه خالی کنند؛ آنها باید با سیاست‌گذاری‌های فرهنگی مناسب برای حل این معضل قدم‌های مناسبی را بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به معنای واقعی به نقش مردم در عرصه سیاسی اعتقاد داشت، گفت: هر جا مردم را وارد صحنه کردیم، موفق‌تر بودیم و هر جا حضور مردم کم‌رنگ‌تر بود، موفقیت چشم‌گیری حاصل نشده است؛ رمز موفقیت امام راحل این بود که از ابتدا مردم را در نظر می‌گرفت و واقعا هم به حضور مردم ایمان داشت.

آیت‌الله بیات زنجانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: مردم تجربه کردند  که هرگاه وارد عرصه‌های سیاسی شدند، نتیجه آن را گرفتند و هرگاه حضور هم نداشتند، نتایج مطلوب آن را احساس کردند. به همین جهت باید در انتخابات پیش رو حضور فعال و منطقه‌ای داشته باشند.

آیت الله بیات زنجانی در پایان سخنان خود با تمجید از فعالیت‌های حزبی سازمان جوانان حزب اسلامی کار گفت: کار حزبی توقف‌بردار نیست و تعطیلی ندارد؛ چراکه این کار یک کار فکری و اندیشه‌ای است پیش از سخنان آیت الله بیات زنجانی پیمان مجرد رییس سازمان جوانان حزب اسلامی کار در سخنانی با تاکید بر ضرورت به کارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور گفت: با آن که جوانان کشور سهم عمده‌ای در روی کارآمدن دولت آقای روحانی داشتند اما متاسفانه دولت یازدهم جوان‌گرا نیست درحالی که مطالبه جوانان این است که در کارهای اجرایی حضور داشته و نقشی در رفع مشکلاتی که پس از دولت سابق ایجاد شده است، داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه هنوز هم در برخی موارد هنوز نگاه‌های امنیتی به فعالیت‌های سیاسی و بویژه فضاهای اصلاح‌طلبی وجود دارد و امیدوارم این معضل برطرف شود .

رحیمی مسوول کمیته بانوان سازمان جوانان حزب اسلامی کار نیز در سخنان کوتاهی گفت: بحث اشتغال بانوان و عدم امنیت شغلی جوانان دو مشکل عمده‌ای است که زنان ایران با آن روبرو هستند .

وی افزود: متناسب نبودن مدرک تحصیلی زنان و شغل‌هایی به صورت اجبار در آن مشغول می‌شوند از مشکلاتی است که باید برای حل آن‌ها فکری کرد.

مسوول کمیته بانوان سازمان جوانان حزب اسلامی کار در پایان سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها امروز به صورت طنز در جامعه مطرح می‌شود که این شرایط به نظر ما خوب نیست؛ توقع ما این است که نگاه منطقه‌ای به این موضوع وجود داشته باشد؛ ما معتقدیم با حضور زنان در ورزشگاه‌ها امنیت اخلاقی این محیط افزایش پیدا خواهد کرد کما این که این تجربه را در برخی از بازی‌های تیم ملی والیبال مشاهده کردیم.

کد خبر : ۳۰۵۷۳۷