خبرگزاری کار ایران

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش

بهترین رهنمود برای ملت‌ها فلسفه غدیر است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گفت: اگر ملت‌ها به دنبال سعادت و آزادی دنیوی هستند فلسفه غدیر برای آن‌ها بهترین رهنمود است.

بهرام خوشحال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تالش، با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و امامت اظهار داشت: غدیر ولایت را جادوانه کرد و امامت را نهادینه ساخت.

وی افزود: غدیر و حضرت علی (ع) فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به تمام افراد دنیاست.

خوشحال تصریح کرد: فلسفه نامگذاری دهه ولایت و امامت از آغاز عید سعید قربان یعنی از عیدالاضحی تا عیدالاکبر، دقیقاً اشاره به اطاعت محض ابراهیم وار از فرمان خداوند متعال در قربانگاه نفس است که می‌تواند ما را به آوردگاه غدیر ولایت برساند.

خوشحال با بیان اینکه ما به عنوان یک مسلمان مکلفیم که بر اساس آموزه‌های ائمه اطهار (ع)، با اعتصام کامل به ریسمان ولایت که‌‌ همان مصداق بارز «حبل الله» است، چنگ زده و از حوزه تمسک و تبعیت از آن خارج نشویم، خاطر نشان کرد: باید بدانیم که شرط پذیرش اخروی و قیامتی اعمال ما و میزان تدین ما، امضای ولایت است که در زمان غیبت آخرین ولی خدا حضرت بقیه الله (عج)، همه این امور به مقام شامخ ولایت مطلقه فقیه تفویض شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی تالش با اشاره به اینکه دهه ولایت و امامت متعلق به تمامی ملت‌ها و حکومت‌ها است، تصریح کرد: اگر ملت‌ها به دنبال سعادت و آزادی دنیوی هستند فلسفه غدیر برای آن‌ها بهترین رهنمود است.

وی در رابطه با برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش در دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و پوس‌تر سیمای خورشید، برگزاری محافل انس با قرآن، جشن ولایت، برگزاری جنگ شادی باعنوان جشن باران و... از جمله ویژه برنامه‌های این ایام است.

کد خبر : ۳۰۵۷۰۲