خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

موافقت شورای المپیک آسیا با حضور ایران در منطقه آسیای‌مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۷۰۰

حضور ایران در منطقه آسیای‌مرکزی سال‌ها بود که مورد پیگیری و توجه مسئولان‌ورزش قرار داشت و سرانجام در عشق‌آباد مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی که به همراه شاهرخ شهنازی در عشق‌آباد حضور دارد با بیان این مطلب اظهار داشت: از ثمرات میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا در تهران همین امر بود که توانستیم طی دیداری که با شیخ احمد در کمیته ملی المپیک داشتیم درخواست خود را برای انتقال از غرب آسیا به آسیایی‌مرکزی مطرح کنیم که با استقبال وی مواجه شده و مقرر شد در اجلاس OCA در عشق آباد درخواست ما مطرح و نهایی شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: انتقال ایران از غرب‌آسیا به آسیای‌مرکزی می‌تواند فواید بسیاری برای ورزش ما داشته باشد، چراکه عضویت ما در غرب‌آسیا و حضور میان کشورهای عربی که همزبان و هم‌فرهنگ بودند هرگونه خلاقیت را در کسب کرسی و توسعه ورزش ما در منطقه سلب کرده بود همچنین از نظر مدیریتی در غرب‌آسیا با توجه به شرایط خاصش ارتقای کرسی وجود نداشت و تغییر منطقه به آسیای‌مرکزی شرایط بهتری را برای ما فراهم می‌کند.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: از لحاظ رقابتی در برگزاری مسابقات با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای غرب‌آسیا شرایط مساوی با ایران ندارند و همچنین به علت مسائل سیاسی منطقه، برگزاری مسابقات منظم منطقه‌ای وجود نداشت اما در آسیای‌مرکزی با توجه به همزبانی و نزدیکی فرهنگ ایران با کشورهای تاجیکستان و افغانستان که هر 3 فارسی‌زبان هستند و همچنین قرابت فرهنگی و تاریخی با کشورهای دیگر همچون ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان این امر می‌تواند به ما در بسیاری از زمینه‌ها کمک نماید.

 وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشورهایی همچون قزاقستان و حتی ازبکستان و ترکمنستان در بسیاری از رشته‌ها رشد خوبی داشته و حتی در برخی رشته‌ها جزو قدرت‌های جهانی محسوب می‌شوند و رقابت منطقه‌ای با آنها می‌تواند باعث ارتقا ورزش کشورمان در عرصه منطقه‌ای، آسیایی و جهانی گردد. به عنوان مثال قزاقستان همیشه در المپیک در کسب مدال از ما جلوتر بوده و در بازی‌های آسیایی هم رقابت‌های تنگاتنگی با ما دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: از بعد کمیت هم کشورهای غرب‌آسیا 11 کشور هستند اما در کشورهای آسیای‌مرکزی 7 کشور هستند که به طبع می‌توان در برگزاری مسابقات، جدای از کاهش هزینه‌مالی باعث افزایش کیفیت مسابقات شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان ابراز داشت: بعد از تصویب حضور ایران در آسیای‌مرکزی ما حتی نشستی با تیمورخان نائب‌رئیس شورای‌المپیک در بخش آسیایی‌مرکزی داشتیم و برای میزبانی تهران در برگزاری اجلاس کشورهای آسیای‌مرکزی اعلام آمادگی کردیم تا 7 کشور عضو آسیای مرکزی اجلاسی در کشورمان داشته باشند که توافقاتی در این زمینه صورت پذیرفته اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز