خبرگزاری کار ایران

در دیدار تهیه‌کنندگان معارفی تلویزیون مطرح شد:

۳۵ شبکه ماهواره‌ای فارسی در حوزه دین فعالیت می کنند

نشست تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان معارفی تلویزیون با حضور علی‌اصغر‌ پورمحمدی (معاون سیما) و مدیران شبکه‌های تلویزیون برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ پورمحمدی (معاون سیما) در این نشست با تشریح نیاز سیما به برنامه‌های معارفی هدفمند‌تر و اثر گذار‌تر، اثرگذاری پیام را منوط به عامل بودن برنامه‌سازان دانست و گفت: ما باید سعی کنیم اول خودمان به آنچه در رسانه می‌گوییم واقف و عامل باشیم تا پیام برنامه‌هایمان در مخاطب اثرگذار باشد.

 معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به تفاوت رسانه ملی با دیگر شبکه‌های تلویزیونی گفت: رسانه ما در کشوری شکل گرفته که رهبر آن عالم دینی و مرجع تقلید است و در هیچ جای دنیا نظارت رسانه با مرجع دینی نیست و این یکی از برتری‌های ماست که در ترویج معارف دینی همواره پیشگام بوده‌ایم.

در این نشست بهرام محمدی‌نیا (رئیس شورای معارف سیما) نیز با اشاره به  اینکه بیش از ۳۵ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در حوزه دین و معارف از میان ۱۹۴ شبکه تلویزیونی قابل دریافت فعالیت می‌کنند؛ گفت: تعدادی از این شبکه‌ها از اساس با اسلام مشکل دارند، تعدادی شبکه‌های وهابی هستند که با تخریب مفاهیم شیعه مانند وحی، شفاعت، توسل و ائمه سعی در مقابله با ما دارند و بخشی دیگر هم شبکه‌های بهایی‌اند که در کنار تخریب باورهای شیعی، نظام جمهوری اسلامی را هم نشانه گرفته‌اند. در این حال باید هوشیار بود زیرا تعدادی از این شبکه‌های شیعی با نگاهی افراطی قصد اهانت به برادران اهل تسنن دارند که ما باید کاملا در این زمینه آگاه باشیم زیرا این مسیر افراطی به اسلام ضربه می‌زند.

کد خبر : ۳۰۵۶۷۵