خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز:

کودکان در «مرکز نگهداری آفرینش» با زنجیر مهار می‌شدند

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۶۵۳

مدیرکل بهزیستی استان البرز پیرامون حادثه شکنجه معلولان در مرکز آفرینش استان البرز با اشاره به اینکه آثار جراحت و کبودی‌های مختصری را در بدن سه چهار کودک دیدم، گفت: در همان زمان پرستارها فیلمی را برای من تهیه کردند که در آن نشان می‌داد بچه‌ها با زنجیر مهار می‌شوند.

به گزارش ایلنا، افروز بهرامی در حاشیه نشست خبری معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور پیرامون حادثه شکنجه معلولان در مرکز آفرینش استان البرز گفت: بهزیستی سالانه از مراکز تحت پوشش بازرسی و ارزیابی‌هایی را انجام می‌دهد و علاوه بر این ماهانه نیز یک تیم از مراکز بازرسی می‌کند.

وی ادامه داد:‌ اوایل امسال بود که گزارشی به دستم رسید که حکایت از آن داشت که مراقبین و پرستارها در شیفت‌های مرکز آفرینش کافی نیستند و از لحاظ تغذیه و بهداشتی انحرافاتی با استانداردها وجود دارد.

وی ادامه داد: بلافاصله به این مرکز اخطار داده شد و پس از 15 روز چون استانداردها رعایت نشده بود اخطار دوم نیز صادر شد و به مسئول مرکز ضرب‌الاجل دادیم که اگر استانداردها را رعایت نکنند مرکز را تعطیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه بود که شخصا به این مرکز مراجعه کردم و آثار جراحت و کبودی‌های مختصری را در بدن سه چهار کودک دیدم گفت: در بهزیستی مهار فیزیکی کودکان با دستور پزشک ممنوع نیست اما احساس کردم شاید این کودکها را با فیکساتورهایی ضخیم تر از فیکساتورهای معمول بسته باشند که بلافاصله مدیر مرکز این موضوع را تکذیب کرد و گفت هیچ کودکی در این مرکز بسته نمی‌شود.

بهرامی ادامه داد:‌ نظرات متناقض بود و پرستارها می‌گفتند که برخی کودکان در این مرکز بسته می‌شوند. در همان زمان مادریارها و پرستارها فیلمی را برای من تهیه کردند که در آن نشان می‌داد بچه‌ها با زنجیر مهار می‌شوند؛ 10 دقیقه بعد که فیلم به دستم رسید به مرکز بازگشتم و کودکانی را که در فیلم بودند، شناسایی کردم و این موضوع برای خودم محرز شد.

مدیر بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه طی 48 ساعت 130 فرزند این مرکز را به مرکز آراد که ظرفیت خالی داشت منتقل کردم و مرکز در خردادماه پلمب شد، گفت: مدیر این مرکز همانطور که اظهاراتی وجود دارد شهریه مازاد دریافت کرده است البته در کمیسیون عالی نظارت قرار شد موضوع دقیق تر بررسی شود زیرا دوربین‌های مداربسته هیچ شکنجه‌ای را نشان نمی‌دادند و تنها در این فیلم بسته شدن با زنجیر مشخص بود. وی افزود: البته هنوز دادستانی حکمی را در این خصوص به ما ابلاغ نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز