خبرگزاری کار ایران

‌گری لوییس:

طرز تفکر مردان نقش عمده‌ای در نابرابری علیه زنان دارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۶۰۵

نماینده هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: طرز فکر مردان بخش عمده‌ای از نابرابری‌ علیه زنان را سبب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ گری لوییس (هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران) در افتتاحیه همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: کارهای بسیاری شده‌است تا در کشورهای مختلف مردم از فقر نجات داده شوند، ما در ایران دستاوردهای زیادی به ویژه در ۵ حیطه داشته‌ایم؛ برای نمونه در سال ۱۹۸۰ طول عمر در ایران ۵۱ سال بوده‌است، در حالی که اکنون به ۷۴ رسیده است درآمد سرانه نیز دو برابر شده‌است و همچنین مرگ و میر کودکان از ۳۰ سال پیش تاکنون از عدد ۳۰۰ در هزار به ۱۷ در هزار رسیده است.

وی با بیان اینکه مشارکت رسمی زنان در بازار کار ایران کمتر از ۲۰ درصد است گفت: این مسئله دومین محور چالشهای زنان در ایران است، زیرا این عدد در منطقه آسیا و اقیانوسیه بالای ۵۰ درصد است.

گری لوییس ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هدف برای توانمندسازی زنان مورد نظر جامعه جهانی قرار دارد که من به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم، اولین هدف در این سطوح رفع تبعیض علیه همه زنان و دختران در همه نقاط جهان است، هدف بعدی حذف هر نوع اشکال خشونت علیه زنان است سومین هدف جلوگیری از هر اقدام زیان‌ آور همچون ازدواج زود هنگام و یا اجباری برای زنان است و علاوه بر آن ایجاد فرصت برابر در همه سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری سیاسی، اقتصادی برای زنان  نیز از دیگر اهداف است.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال است با سازمان ملل همکاری دارم و کشورهای زیادی را دیده ام گفت: به نظر می‌آید بخش عمده نابرابری‌ها و ظلم‌هایی که علیه زنان انجام می‌شود به دلیل طرز فکر مردان است،  بنابراین باید ببنیم که مردان ما چطور در مورد زنان فکر می‌کنند.

نماینده سازمان ملل در ایران اظهار کرد: باید اجازه دهیم که زنان حرف بزنند و صدایشان را بشنویم و اجازه دهیم که نقش‌شان را ایفا کنند برای حفظ کرامت و عزت همه انسان‌ها به ویژه زنان که نیمی از این جمعیت هستند باید فصل تازه‌ای را باز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز