خبرگزاری کار ایران

عصر دیروز؛

قرعه‌کشی "لیگ‌پرشین" برگزار شد/لیگی به نام نان‌آوران کوچک و قهرمانان‌بزرگ

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۶۱

نشست‌خبری نخستین دوره " لیگ‌پرشین" با حضور اصحاب رسانه، مربیان تیم‌های شرکت کننده و اعضای داوطلب جمعیت امام علی در مرکز نشست‌های مطبوعاتی این سازمان مستقل و مردم نهاد برگزار گردید.

به گزارش ایلنا، محیا واحدی مسئول لیگ‌پرشین ابتدای این نشست‌خبری گفت: ما می‌خواهیم بگوییم کودکان و نوجوانانی که در محله‌های حاشیه و معضل‌خیزی مثل خاک‌سفید و دروازه غار و لب‌خط در تهران یا مثلا قلعه‌ساختمان در مشهد و ... زندگی می‌کنند، علیرغم مواجهه و تحمل سختی‌های بسیار، همیشه برای ما مظهر امید و عشق و تلاش‌اند و در واقع نان آوران کوچک و قهرمانان بزرگ جامعه ما هستند.

عضو هیئت‌مدیره این NGO ادامه داد: اگر بزرگی و عظمت‌شان در جامعه ما آن‌طور که باید و شاید مطرح و دیده نشده، به دلیل عدم حضور ما و عدم توجه و رسیدگی مناسب به آنان بوده است.

وی افزود: جمعیت امام علی از سال 79 تا کنون کوشیده به تدریج در محلات حاشیه ‌شین  سراسر کشور حضور پیدا کند تا این فقدان را برطرف سازد و مشکلات پیش روی ساکنان این مناطق و مظلومیت آنان را به سمع و نظر اجتماع برساند و از این راه ریشه کنی فقر را به دغدغه ای عمومی و فراگیر مبدل در میان مردم و مسئولین سازد.

واحدی تاکید کرد: فعالیت " باشگاه‌فرهنگی ورزشی پرشین" و تیم‌های فوتبال ما از همان ابتدا به عنوان یکی از متدهای مددکاری برای کاهش آسیب‌هایی که کودکان را فراگرفته، مدنظر بوده است. یکی از اهداف جمعیت آگاهی‌رسانی درباره معضلات اجتماعی است.

عضو هیئت‌مدیره این NGO اضافه کرد: ما اعتقاد داریم اگر این آگاهی در جامعه ما رشد یابد و روحیه بی‌تفاوتی کمرنگ شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

مسئول لیگ پرشین اضافه کرد: در این سال‌ها در محلات حاشیه‌نشین سرزمین‌مان شاهد درد و رنج و مرگ بسیاری از کودکان‌مان بودیم که در اثر فقدان امکانات و مسئولیت‌گریزی عمومی زندگی‌شان تباه شد. به جرأت می‌گوییم این رخداد برای نخستین بار کودکان محلاتِ فراموش‌شده را از سراسر کشور برای برگزاری یک لیگ فوتبال گرد هم آورده است

در بخش دیگری از برنامه مرتضی کی‌منش عضو هیئت مدیره و مسئول امور رسانه‌ای جمعیت، گفت: "یک زمانی مملکت ما تختی و فردین داشت که زندگی، دارایی و اعتبار خود را بی‌دریغ برای مردم شان هزینه می‌کردند و امروز متاسفیم برخی از ورزشکاران ما حتی چند دقیقه هم وقت ندارند کنار کودکان دردمند دیارشان باشند و به آنها امید و انگیزه برای ساختن فردای‌شان بدهند. امیدواریم با برگزاری چنین تورنومنت‌هایی بتوانیم روحیه ی فتوت، پهلوانی و دگرخواهی را در جامعه ورزشی کشورمان تقویت کنیم. بزرگان ورزش ما می‌دانستند محبوبیت، مسئولیت می‌آورد. نمی‌توان ورزشکار بود و از کنار اعتیادی که امروز حتی کودکان یک اجتماع را نیز به سوی خمودگی می‌برد، بی تفاوت گذشت.

در انتها با حضور دو تن از فرزندان کوچک جمعیت امام علی(ع)، قرعه‌کشی برای تعیین گروه بندی و نحوه برگزاری مسابقات انجام شد.

"لیگ فوتبال پرشین" با حضور 18 تیم در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود. این تیم‌ها از محلات حاشیه نشین شهرستان‌هایی چون ساری، مشهد، گرگان، کرج، آمل، زنجان و در تهران از مناطقی چون دروازه‌غار، مولوی، شوش، لب خط، فرحزاد، کوره محمود‌آباد تشکیل شده‌اند.

مراسم افتتاحیه و شروع بازی‌ها روز شنبه 28 شهریورماه خواهد بود. این مسابقات تا دوم مهرماه ادامه داشته و هر روز از ساعت 18 الی 22برگزار می‌شود. اختتامیه لیگ‌پرشین که شامل اهدا جوایز به تیم‌ها است، سوم مهرماه خواهد بود.به جز مراسم اختتامیه تمام مسابقات و برنامه‌ها در زمین چمن "مجموعه ورزشی فدک" واقع در خیابان مدنی برگزار خواهد شد. محل برگزاری مراسم اختتامیه متعاقبا اعلام می‌شود.

جمعیت امام علی(ع) چالشی با عنوان « دعوت از ورزشکاران برای حمایت از لیگ‌پرشین» معرفی کرده که تاکنون مجید جلالی، وحید طالب‌لو، علی کریمی، سوشا مکانی، مهدی مهدوی‌کیا، ابراهیم صادقی، ابراهیم شکوری، غلامرضا رضایی، روزبه شاه‌علی‌دوست، رضا نوروزی و ... حمایت خود را از این لیگ اعلام داشته‌اند. هادی نوروزی و مهدی طارمی از جمله ورزشکارانی هستند که به این چالش دعوت شده‌اند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این لیگ می توانند با روابط عمومی جمعیت دانشجویی-مردمی امام علی(ع) به شماره 88930816 تماس بگیرند یا به سایت زیر مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز