خبرگزاری کار ایران

در راستای راه‌اندازی واحدهای تولیدی روستایی در البرز

خانواده‌های روستایی تسهیلات تولیدی دریافت می‌کنند

مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری البرز از معرفی بیش از ۱۳۰۰ نفر در قالب ۷۰۰ خانوار روستایی جهت دریافت تسهیلات طرح‌های تولیدی به بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمدرضا رضوی در سومین جلسه کمیته اجرایی «طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا» گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی به منظور مشارکت حداکثری آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی‌ست.

وی افزود: در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، دولت یازدهم برای رفع فقر مناطق روستایی، ارتقای سطح کیفیت زندگی روستاییان، ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری آنان، «طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا» را ابلاغ کرده است.

رضوی با بیان اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های روستایی به عنوان سرمایه‌های عمومی و اجتماعی در روستا‌ها افزود: توسعه زیرساخت‌های اشتغال روستایی موجب بهبود شرایط کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارایی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال روستاییان و جهت گیری مسئولان، استان البرز از استان‌های پیشرو در اجرایی نمودن این طرح است و از تمامی دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود حمایت‌های همه جانبه را در امر تسریع و اجرایی شدن این طرح داشته باشند.

گفتنی‌ست، دراین جلسه دو طرح مشارکتی با عضویت بیش از ۱۳۰۰ نفر در قالب ۷۰۰ خانوار روستایی جهت انجام مراحل قانونی پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد.

کد خبر : ۳۰۵۵۵۸