خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران خدماتی شهرداری شوشتر بدون تجهیزات ایمنی مشغول‌کارند+عکس

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۲۷

این کارگران از روی غیرت، وظیفه شناسی و احساس تعهد به مردم اینکار را می‌کنند و برای رفع مشکلات شهر منتظر دستور کسی نمی‌مانند.ما حتی برای این کارگر ابزار ایمنی بردیم که وی گفت تا کارش را انجام ندهد از آنجا بیرون نمی‌آید.

منابع کارگری ایلنا در شوشتر گزارش دادند، پرداخت حقوق حدود ۳۰ کارگر خدماتی ناحیه یک شهرداری «شوشتر» در استان خوزستان ۵ ماه به تاخیر افتاده است.

این کارگران که تحت مسئولیت مستقیم شهرداری در نقاط مختلف ناحیه یک شهر شوشتربه کارهای خدماتی و نظافتی مشغول‌اند از ابتدای سال جاری دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آنها پیش از  آغاز سال ۹۴ نیز تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری تامین کننده نیروی انسانی در مجموعه شهرداری شوشتر فعالیت داشتند که آن موقع نیز هر ماه دستمزد آنها  با تاخیر پرداخت می‌شد.

به ادعای این کارگران خدماتی شهرداری شوشتر، علاوه بر آنکه شهرداری شوشتر بابت دستمزد ۵ ماه گذشته به آنها بدهکار است، هنوز برخی از آنها بین یک تا ۲ میلیون تومان از پیمانکار قبلی شهرداری طلبکارند.

به گفته این کارگران، در سالهای اخیر کاهش درآمد شهرداری‌ها باعث شده است این نهاد نتواند به موقع دستمزد کارگران پیمانکاری و قرراداد مستقیم شاغل در این مجموعه را پرداخت کند..

از قرار معلوم در آمد ماهانه شهرداری شوشتردر حدی نیست که بتواند هزینه‌های جاری شهرداری و مطالبات معوقه کارگران خدماتی و فضای سبز را پرداخت کند، به همین دلیل شهرداری بدنبال افزایش اعتبارات و کسب در آمد است.

برپایه این اطلاعات، مشکلات مالی شهرداری شوشتر علاوه بر ایجاد تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی بر شرایط کار روزانه این کارگران نیز تاثیر گذاشته است.

منابع ایلنا با انتشار تصاویری که به تازگی از اشتغال کارگران خدمات شهری شهرداری شوشتر تهیه شده است از نادیده گرفته شدن اصول ایمنی و بهداشت کار در محیط کار این کارگران خبر می‌دهند.

در این رابطه به نقل از این کارگران گفته شده است که ظاهرا محدوده تاثیر مشکلات مالی شهرداری شوشتر  از پرداخت نشدن دستمزد آنها فراتر رفته است بصورتی که در برخی موارد در سطح شهر شوشتر مشاهده می‌شود که مدیریت شهری بجای استفاده از دستگاه‌های لنجن کش برای خارج کردن فاضلابهای سطح شهر از کارگران خدماتی استفاده می‌کنند و این خود کارگران هستند که باید با دست‌خالی برای رفع گرفتگی جوی آب خیابان‌ها وارد لجن‌ها شوند.

کارگران خدماتی شهرداری شوشتر بدون تجهیزات ایمنی مشغول‌کارند+عکس

کارگران خدماتی شهرداری شوشتر بدون تجهیزات ایمنی مشغول‌کارند+عکس

این مسئله در حالی است که بر اساس ماده 91 قانون کار، کارفرمایان و مسئولان کلیه واحدها مکلفند برای تامین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران وسایل و امکانات را تهیه و در اختیار کارگران مورد نظر قرار دهند.

در همین رابطه یکی از مسئولان شهردای شوشتر با تایید اینکه تصاویر فوق، مربوط به فعالیت کارگران خدماتی این مجموعه است؛ گفت: ماجرا این است که کارگر مورد نظر با تصمیم خود و با هدف بازکردن گرفتگی جوی آب داخل لجن رفته است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموعه شهرداری شوشتر هیچ مشکلی از بابت دسترسی کارگران خدماتی به ابزار ایمنی و بهداشت کار وجود ندارد، گفت: این کارگران از روی غیرت، وظیفه شناسی و احساس تعهد به مردم اینکار را می‌کنند و برای رفع مشکلات شهر منتظر دستور کسی نمی‌مانند.ما حتی برای این کارگر ابزار ایمنی بردیم که وی گفت تا کارش را انجام ندهد از آنجا بیرون نمی‌آید.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند به دلیل مشکلات مالی شهرداری، هم دستمزد کارگران با تاخیر پرداخت شده و هم آنها مجبورند تا بدون استفاده از دستگاه لجن کش گرفتگی جوی آب شهری را بازکنند درست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز