خبرگزاری کار ایران

با نفر اول جهان ۳ ثانیه فاصله دارم؛

بهروزی‌راد: مسابقات ایتالیا شبیه پارالمپیک بود/ قایقرانی مبارزه با زمان است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۱۲۱

بانوی ملی‌پوش قایقرانی جانبازان و معلولین که سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کرد تاکید می‌کند قایقرانی مبارزه با زمان است.

به گزارش ایلنا، شهلا بهروزی‌راد، بانوی ملی‌پوش تیم قایقرانی جانبازان و معلولین است که اخیرا موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ریو از رقابت‌های آب‌های آرام در میلان ایتالیا شد.

برای اولین بار است ورزش جانبازان و معلولین ایران نماینده‌ای  در رقابت‌های قایقرانی پارالمپیک خواهد داشت و شهلا بهروزی نیز اولین بانوی ملی‌پوش و اولین فردی است که در این رشته موفق به کسب سهمیه شده است.

وی در رقابت‌های پارالمپیک 2016، در رشته جدید پاراکانو که اولین دوره برگزاری آن در پارالمپیک برزیل خواهد بود، حضور می یابد.

بهروزی راد، اهل کرمانشاه است و فعالیت‌هایش در ورزش جانبازان و معلولین را از سال 85 با رشته دوومیدانی، پرتاب دیسک، آغاز کرد و تا سال 90 در این رشته فعال بود.

بانوی ملی‌پوش تیم قایقرانی درباره روی آوردنش به این رشته می‌گوید: در یکی از جلسات تمرینی متوجه شدم قرار است برای فعالیت در رشته قایقرانی تست گرفته شود. ما 12 ورزشکار از کرمانشاه بودیم که در این تست شرکت کردیم و تنها 2 نفر می‌توانستند انتخاب شوند و من با کسب رتبه یک در این تست، رسما وارد رشته قایقرانی شدم.

وی در ادامه افزود: همان سال مسابقاتی به منظور استعدادیابی در تهران برگزار شد که موفق به کسب مقام اول شدم و 3 ماه بعد در مسابقات آسیا به مقام اول دست یافتم.

بهروزی اضافه کرد: مقام اول در مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات آسیایی ازبکستان و راهیابی به فینال A مسابقات قهرمانی جهان در مسکو نیز دیگر موفقیت‌های من در این رشته است و امسال نیز در مسابقات جهانی آب‌های آرام در میلان ایتالیا به عنوان ششم و کسب سهمیه پارالمپیک دست یافتم.

بانوی قایقران تیم ملی درباره این مسابقات گفت: مسابقات ایتالیا در واقع شبیه پارالمپیک بود چون برترین‌های دنیا در آن حضور داشتند و 6 نفر اول نیز می‌توانستند سهمیه بگیرند، به همین دلیل مسابقات از حساسیت بالایی برخوردار بود. وقتی از خط رد شدم هنوز نمی‌دانستم چه رکوردی ثبت کرده‌ام .

وی متذکر شد: بعد متوجه شدم همان لحظه مسئولان کاروان از نتیجه کار و کسب سهمیه مطلع شدند و خبر آن را به ایران داده‌اند اما خودم 20 دقیقه بعد از مسابقه و زمانی که نتایج روی برد مسابقات اعلام شد، متوجه شدم ششم شدم و سهمیه را هم کسب کردم. وقتی فهمیدم خیلی گریه کردم و این اشک شوق به خاطر تمام زحماتی بود که حاصلش کسب سهمیه برای کشورم بود.

بهروزی در این زمینه ادامه داد: فاصله من با نفر اول این مسابقات 3 ثانیه بود و با نفر پنجم، 44 هزارم ثانیه! باید بگویم قایقرانی در واقع مبارزه با زمان است و حتی نمی شود تصور کرد که چهل و چهارهزارم ثانیه چه قدر می شود، اما در نهایت همین هزارم ثانیه هاست که در نتایج تاثیر گذار است و قهرمانان را مشخص می کند.

وی افزود: خوشحالم که در این رشته روند روبه رشدی را در پیش گرفتم و موفق شدم در مسابقات میلان تنها با پشت سر گذاشتن سه مرحله اردو، فاصله ام را با نفر اول جهان که 6 ثانیه بود، به 3 ثانیه کاهش دهم و در این اتفاق اگرچه خودم هم تلاش کردم اما از حمایت های مربی خوبم آقای مسعود مهدوی نیا بهره مند بودم و معتقدم بدون حمایت های فدراسیون های جانبازان و معلولین، قایقرانی و زحمات مربی ام،نمی تواستم تا این جایگاه بیایم.

بانوی تیم ملی قایقرانی تصریح کرد: فعالیت در رشته دو و میدانی این امتیاز را برای من داشت که به قوی شدن بالاتنه و دستانم کمک کرد و با این قابلیت توانستم در قایقرانی نیز عملکرد خوبی داشته باشم. کار کردن در این رشته، مثل تمامی رشته ها به آرامش نیاز دارد و در عین حال، پارو زدن و سر و کار داشتن با آب، به انسان حس آرامش عجیبی می دهد.

بهروزی  در مورد حضور در اردوهای طولانی مدت گفت: اردوهای تیم ملی بین 21 تا 24 روز در ماه است و تنها 5 روز فرصت استراحت و بازگشت به شهرهای محل سکونتمان را داریم. با این حال چون به هدف بزرگی مثل پارالمپیک فکر می کنم، این سختی ها آسان می شود و با انگیزه ی بیشتر برای رسیدن به این هدف تلاش می کنم.

در پایان، اولین دارنده سهمیه پارالمپیک در رشته قایقرانی اضافه کرد: در طول روز بعد از تمرینات و زمانی که برای استراحت در اختیار دارم، درسهایم را مرور می کنم و در تلاشم به زودی از پایان نامه ام در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری دفاع کنم. دوست دارم بعد از پارالمپیک در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدهم و آرزو دارم موفقیت های ورزشی و تحصیلی ام توامان باشد.

تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولین با همکاری فدراسیون قایقرانی در تلاش برای کسب سهمیه های بیشتر است و در این راه دو رویداد برون مرزی را پیش رو دارد، مسابقات آسیایی اندونزی که فاقد امتیاز سهمیه، اما رویدادی تدارکاتی است و دیگری مسابقات قهرمانی جهان آلمان که دارای امتیاز کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک است.

ورزش جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار است که در رقابت های پارالمپیک، نماینده ای در رشته قایقرانی و پاراکانو دارد و شهلا بهروزی نیز اولین ورزشکار دارای معلولیتی است که برای کشورمان در این رشته کسب سهمیه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز