خبرگزاری کار ایران

وضعیت مناسب سازی مراکز درمانی زنجان بررسی می‌شود

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، گفت: وضعیت موجود مراکز درمانی استان و نحوه تردد معلولین و سالمندان و بیماران به این مراکز بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، فرهاد میرزایی معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، امروز با اعلام این خبر گفت: با تشکیل دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان مقرر شد وضعیت مناسب سازی مراکز درمانی بررسی می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، با اشاره به مشکلات پیش روی معلولین، سالمندان و بیماران جهت مراجعه به مراکز درمانی اظهار داشت: اغلب مطب پزشکان و یا مراکز درمانی در طبقات بالا واقع شده که فاقد آسانسور هستند.

وی از بازدید کار‌شناسان مناسب سازی از ساختمانهای ادارات تامین اجتماعی، پست، کمیته امداد، شرکت گاز، تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و... خبر داد و تصریح کرد: الزامات قانونی و نحوه مناسب سازی مورد نیاز ساختمان این ادارات به دفا‌تر فنی و مهندسی آن ادارات اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد بهزیستی استان زنجان نیز بطور کامل برای معلولین مناسب سازی گردیده و معلولین به راحتی می‌توانند در این اداره کل تردد نمایند.

میرزایی همچنین در این زمینه اضافه کرد: تعداد زیادی از سازمان‌ها و ادارات کل در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه دسترسی آسان معلولان انجام داده‌اند و بررسی انجام مناسب سازی در بانک‌ها نیز در دست اقدام است.

وی در پایان انجام بازدیدهای می‌دانی از وضعیت معابر و پیاده رو‌ها را با حضور شهردار و شهرداران مناطق و پیگیری انجام موارد از طریق شهرداری‌ها را یکی از برنامه‌های کمیته مناسب سازی شورای اسلامی شهر و ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان برشمرد.

کد خبر : ۳۰۵۱۰۰