خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

علت مرگ 7 راس کل و بز در زیستگاه های طالقان در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۰۵۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از کشف 7 راس لاشه کل و بز در زیستگاه های طالقان خبر داد و افزود: محیط بانان در منطقه برای رویارویی با شیوع هر نوع بیماری مهلک در حیات وحش منطقه به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایلنا، حسین محمدی گفت : پس از اینکه دامداران و جوامع محلی در وجود  7 راس لاشه کل و بز را در زیستگاه های طالقان گزارش کردند، محیط بانان در منطقه برای رویارویی با این مسئله به حالت آماده باش در آمدند و کارشناسان اداره کل دامپزشکی نیز مطالعات خود را برای بررسی علل مرگ حیات وحش در زیستگاههای طالقان آغاز کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: در صورت اعلام نظر کارشناسان دامپزشکی نتایج به اطلاع شهروندان استان البرز می رسد.

وی تصریح کرد:علائم و نشانه های مشاهده شده بر روی لاشه حیوانات مشابه به موارد قبلی در استانهای زنجان و قزوین می باشد.

حسین محمدی از همکاری و حضور سازمان هلال احمر،اداره امور آب،همیاران،شکارچیان قانونمند و حامیان محیط زیست در این شهرستان در پیشگیری از شیوع بیماریهای احتمالی در بین دام و احشام دامداران قدردانی کرد.

گفتنی است، در جریان سرشماری تابستانه حیات وحش شهرستان طالقان که طی هفته گذشته صورت گرفت، در مجموع تعداد ۲۶۷۳ کل و بز وحشی در زیستگاه های طبیعی این شهرستان شمارش شده اند که با شیوع بیماری مهلک طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr)در خطری بسیار جدی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز