خبرگزاری کار ایران

انتقاد دریابیگی نسبت به عدم افزایش مستمری بازنشستگان

رییس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران از بی‌توجهی سال‌های اخیر به کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازساری نصراله دریابیگی در نشست اعضای هیئت مدیره کانون‌ کارگران بازنشسته استان مازندران که در محل سالن اجتماعات این کانون برگزار شد اظهارکرد: کارگران بازنشسته در سالیان اخیر مورد کم لطفی و بی‌لطفی قرار گرفته و از بسترهای حمایتی سایر بازنشستگان بی‌بهره مانده‌اند.

وی با اشاره به عمر چندین ساله کانون‌های کارگران بازنشسته استان و شهرستان‌ها گفت: علی رغم اینکه وجود این کانون‌ها می‌تواند کمک موثری به تعامل بیشتر با بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ایجاد رابطه بهتر با سازمان تأمین اجتماعی نماید، ولی هنوز در برخی مشکلات از جمله تأمین محل بازمانده و در مکان‌های استیجاری با صرف هزینه‌های گزاف حضور دارند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران افزود: سالیان درازی است که اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش مستمری بازنشستگان به فراموشی سپرده شده و تبعات منفی ناشی از عدم اجرای این ماده در معیشت و وضعیت اقتصادی این قشر به وضوح مشاهده می‌شود.

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: جامعهٔ بازنشستگان و مستمری بگیران از مجموعهٔ تامین اجتماعی انتظار دارد، با تحول اساسی در افزایش مستمری بازنشستگان، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را مدنظر قرار داده و با در نظر گرفتن خط فقر و سبد هزینه خانوار عقب ماندگی‌های چند سال گذشتهٔ مستمری‌ها را جبران کند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران با اشاره به عدم قانون الزام تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه‌های تکمیلی میهمان ناخوانده‌ایی‌ست که برسفره کارگران و بازنشستگان نشسته است وطی این سال‌ها بی‌محابا به سفره ناچیز کارگران دست‌اندازی می‌کند.

کد خبر : ۳۰۵۰۲۸