خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار محمودآباد

رویکرد دولت در اصلاح و ترمیم سیستم آبیاری بسیار مثبت بوده است

معاون فرماندار محمودآباد گفت: رویکرد دولت در اصلاح و ترمیم سیستم آبیاری بسیار مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد؛ حسین زراعتی در جلسه شورای آب و خاک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت تقسیم آب کشاورزی اساسی‌ترین سرفصل شورای آب و خاک است، اظهار داشت: شهرستان محمودآباد به جهت موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در پایین دست آبریز هراز در ایام کم آبی، خشکسالی کشاورزان شهرستان را تهدید می‌کند و در ایام بارندگی، سیلاب موجبات زحمت و خسارت را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: تغییر سیستم آبیاری در مصرف آب و همچنین کیفیت محصولات تاثیر مستقیم داشته و با انجام مطالعات و اجرای سیستمهای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی میزان بازدهی محصولات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

زراعتی افزود: رویکرد دولت در اصلاح و ترمیم سیستم آبیاری بسیار مثبت بوده و تسهیلاتی نیز در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی صادرات ۹۵درصدی محصولات کشاورزی به کشور عراق را فاجعه دانست و تصریح کرد: باید جایگزین مناسبی برای این مهم یافت تا محصولاتی که با مصرف آب به ثمر می‌رسند کمتر از کشور خارج شوند.

وی گفت: نتایج حاصل از مصارف آب باید در داخل کشور مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

معاون فرماندار محمودآباد نظارت بر مصرف آب را بسیار مهم دانست و یادآور شد: نظارت بر امور آبیاری چه در زمان خشکسالی و چه در زمان خارج از بحران، مهم‌ترین وظیفه دستگاههای مربوط است.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی این صنعت پایه را در کشور به شدت تهدید می‌کرد، با نظارت، عملکرد و تعامل همه دستگاههای مرتبط در شهرستان به خوبی مهار شد.

زراعتی خاطرنشان کرد: موفقیت وفرهنگ سازی درست در موضوع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نشان دهندهٔ برنامه ریزی دقیق وکار‌شناسی دولت بوده است.

کد خبر : ۳۰۴۹۵۱