خبرگزاری کار ایران

کفاشیان خبر داد

احداث پایگاه قهرمانی فوتبال ساحلی کشور در منطقه آزاد انزلی

رئیس فدراسیون فوتبال از احداث پایگاه قهرمانی فوتبال ساحلی کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: این منطقه می‌تواند به کانون فعال فوتبال ساحلی در کشور تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، این منطقه را فضای مناسبی برای برگزاری مسابقات بین المللی دانست و افزود: با توجه به فعالیت‌های مناسب این سازمان در راستای توسعه ورزشهای ساحلی و هم چنین پتانسیل‌های موجود در فوتبال استان گیلان و منطقه، همکاری‌های لازم برای ایجاد پایگاه قهرمانی فوتبال ساحلی در منطقه آزاد انزلی را انجام خواهیم داد.

رییس فدراسیون فوتبال با ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات بین المللی جام فوتبال ساحلی کشورهای حاشیه دریای کاسپین در این منطقه تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای فوتبال ساحلی ایران در جهان و همچنین استعداد‌های فراوان و اقلیم مناسب این استان در این رشته منطقه آزاد انزلی می‌تواند به کانون فعال فوتبال ساحلی در کشور تبدیل شود.

کفاشیان از برگزاری اردوهای تیم‌های ملی فوتبال در مجموعه ورزشی زنده یاد قایقران این منطقه و همچنین گنجاندن مسابقات فوتبال ساحلی جام منطقه آزاد انزلی در تقویم رسمی فدراسیون فوتبا ل استقبال کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در جریان این بازدید با اشاره به تلاش‌های یک سال اخیر این سازمان در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی از موارد مغفول مانده در طرح‌های توسعه‌ای منطقه بود که خوشبختانه در یک سال اخیر توانستیم مجموعه ورزش‌های ساحلی این منطقه را به نام سیروس قایقران کاپیتان گیلانی تیم ملی فوتبال و باشگاه ملوان در سایت ورزشی منطقه احداث کنیم که این فضا ظرفیت مناسبی برای همکاری‌های مشترک این سازمان وفدراسیون فوتبال است، مجموعه زمین فوتبال و والیبال ساحلی با استانداردهای لازم و مرکز ورزش‌های آبی همچون جت اسکی و آموزش غواصی از بخش‌های ایجاد شده در این محدوده ورزشی ساحلی است.

رضا مسرور با بیان اینکه حمایت از ورزش موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، عنوان کرد: منطقه آزاد انزلی در سال جاری میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی لیگ بر‌تر، والیبال ساحلی قهرمانی کشور، جت اسکی قهرمانی کشور و مسابقات مختلف ورزشی از جمله هندبال و کشتی ساحلی را برعهده داشته است.

وی با اعلام آمادگی برای احداث زیرساخت‌های ورزشی جدید و استاندارد در منطقه آزاد انزلی، ادامه داد: با توجه به استعدادهای سرشار ورزشکاران گیلانی در رشته‌های ساحلی و دریایی و حمایت تماشگران از این رشته‌ها در سطح استان از میزبانی مسابقات قاره‌ای و جهانی فوتبال ساحلی استقبال می‌کنیم و معتقدیم برگزاری مسابقات چند جانبه بین المللی و بازی‌های دوستانه ملی در گسترش ورزش‌های ساحلی و آبی در کشور موثر است.

در پایان این دیدار که معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و همچنین مدیران اداره کل ورزش و جوانان گیلان و هیات فوتبال نیز در آن حضور داشتند، مقرر شد تفاهمنامه‌ای برای حمایت از توسعه فوتبال ساحلی فی‌مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و فدراسیون فوتبال منعقد شود و رییس فدراسیون فوتبال و هیات همراه از مجموعه تفریحات دریایی این منطقه به عنوان مجهز‌ترین مجموعه گردشگری دریایی شمال کشور بازدید کردند.

کد خبر : ۳۰۴۹۴۴