خبرگزاری کار ایران

برای توسعه روابط دو کشور انجام شد؛

دیدار سفیر ایران با وزیر صنایع و معادن الجزایر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، عصر یکشنبه با عبدالسلام بوشوارب وزیر صنایع و معادن الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار رضا عامری سفیر کشورمان در الجزایر با  که با «بوشوارب» وزیر صنایع و معادن الجزایر٬ تعدادی از مدیران ارشد وزارت صنایع و معادن الجزایر حضور داشتند که وزیر الجزایری در این دیدار با اشاره به اهتمام کشورش برای توسعه روابط صنعتی با ایران، خواستار اعزام هیأتی اقتصادی صنعتی از کشورش به ایران شد تا قبل از برگزاری دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک ایران و الجزایر، دو طرف با اولویت‌های یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

بوشوارب با تاکید بر اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه روابط، آن را بزرگترین انگیزه و موتور محرکه روابط برای تقویت همکاری‌ها دانست و با تمجید از ملت و دولت ایران که به گفته او، با وجود فشارهای وارده توانستند در زمینه‌های مختلف پیشرفت کنند، ابراز امیدواری کرد که دو طرف در آینده شاهد جهش و سرعت‌گیری اجرای توافقات در صحنه مناسبات متقابل باشند.

سفیر کشورمان در الجزایر نیز با اشاره به شرایط اقتصادی جدید دو کشور، شرح مبسوطی از توانمندی‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف صنایع سبک و سنگین، معادن، پتروشیمی، برق، دارو، صنایع غذایی، کشاورزی، خودروسازی و احداث مسکن ارائه داد و با اشاره به اینکه مقرر شده کمیسیون عالی مشترک دو کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر الجزایر تا قبل از پایان سال میلادی در الجزایر برگزار شود، خواستار استفاده از این فرصت برای ترسیم نقشه راه فعالیت‌های آتی دو کشور در زمینه‌های مختلفِ موردعلاقه طرفین شد.

عامری با استقبال از اعزام هیأت الجزایری به تهران، خواستار حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط با کمیسیون عالی مشترک در این هیأت شد تا دو طرف بتوانند ضمن اطلاع از نیازهای جدید و اولویت‌های یکدیگر، راه‌های تحقق اهداف مشترک را بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، اعزام یک هیأت اقتصادی از الجزایر به تهران در مذاکرات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ملاقات با نخست‌وزیر الجزایر مورد بحث قرار گرفته و از آن استقبال شده بود.

دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک ایران و الجزایر پس از گذشت پنج سال از برگزاری اجلاس اول، طی دو تا سه ماه آینده در الجزایر برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۴۹۲۹