خبرگزاری کار ایران

مقام‌های پیونگ‌یانگ خواستار شدند؛

نیروهای آمریکایی هر چه سریع‌تر از کره‌جنوبی خارج شوند

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، کره‌شمالی در نامه‌ای به شورای امنیت حضور نظامی آمریکا در کره‌جنوبی را محکوم کرده و خواستار خروج این نیرو‌ها شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، مقام‌های کره‌شمالی با تاکید بر این‌که حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی عامل بی‌ثباتی در شبه‌جزیره کره است، بر لزوم خروج هر چه سریع‌تر این نیرو‌ها تاکید کردند.

مقام‌های کره‌شمالی همچنین تاکید کردند که تمرین‌های نظامی آمریکا در منطقه، نه‌ تنها عامل عدم اعتماد میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ است، بلکه فضای تنش و بی‌اعتمادی را میان دو کره نیز ایجاد کرده است.

در بیانیه مقام‌های کره‌شمالی آمده است که اگر آمریکا نیروهای مسلح خود را از کره‌جنوبی خارج نکند و به اقدام‌های نظامی تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ ادامه دهد، ممکن است این رویکرد‌ها به حادثه‌ای نامشخص و آغاز یک درگیری مسلحانه منجر شود که آمریکا مسئول اصلی آن خواهد بود.

بر اساس این گزارش، «جا سونگ نام» نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل متحد سه‌شنبه گذشته این نامه را به همراه بیانیه‌ای که وزارت خارجه کره‌شمالی روز قبل از آن به مناسبت هفتادمین سالگرد حضور نظامی آمریکا در کره‌جنوبی منتشر کرده بود، در اختیار سازمان ملل قرار داد.

جا سونگ نام خواستار انتشار این نامه و بیانیه کره‌شمالی به عنوان یک سند شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

کد خبر : ۳۰۴۹۲۱