خبرگزاری کار ایران

استکی در گفت و گو با ایلنا:

قزاقستان و ازبکستان در آسیا بُرش دارند/ ناداوری‌ها مانع کسب مدال بوکسورهای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۶۴۳

مربی تیم ملی بوکس با تمجید از عملکرد ملی پوشان در رقابت های قهرمانی آسیا، ناداوری ها را مانع کسب مدال های خوشرنگ برای تیم ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی بوکس کشورمان پس از کسب 3 مدال برنز از رقابت‌های قهرمانی آسیا به تهران بازگشت. علیرضا استکی مربی تیم ملی بوکس درباره تیم اعزامی و عملکرد ملی‌پوشان ایران در تایلند گفت‌و‌گویی با ایلنا انجام داد که در زیر می‌خوانید:

ابتدا از مسابقات قهرمانی آسیا برای‌مان بگویید.
به عنوان مربی تیم از عملکرد ملی پوشان در قهرمانی آسیا راضی هستم.ما با یک تیم جوان توانستیم سه مدال برنز کسب کنیم.البته ناگفته نماند که تیم ما در مرحله یک چهارم پایانی 6 نماینده داشت.

شما پیش از مسابقات قهرمانی آسیا پیش‌بینی این سه مدال را کرده بودید. لطفا کمی در این‌باره توضیح دهید.
به نکته خوبی اشاره کردید.زمانی که من این حرف را زدم خیلی ها از این مصاحبه ناراحت شدند اما من با توجه به شرایط خاص بوکس آسیا گفته بودم کسب سه مدال برنز هم راضی کننده است.

منظورتان از شرایط خاص چیست؟
شرایط خاص یعنی ازبک و قزاق.یعنی قضاوت یک داور خاص در تمام بازی هایی که بوکسورهای ما باختند.واقعا حق برخی از بوکسورهای ما در مقابل مشتزنان قزاق و ازبک خورده شد.

به نظر شما دلیل اصلی باخت بوکسورهای ایرانی به مشتزن های قزاق و ازبک چیست؟
اینکه 13 نفر از 20 بوکسور حاضر در فینال از این دو کشور بودند نشان از قدرت بوکس آنها دارد. ازبک و قزاق در آسیا بّرش دارند و خیلی سخت می شود آنها را شکست داد.

یعنی معتقد هستید نتایج بازی های این دو کشور در خارج از رینگ رقم می‌خورد؟
ببینید، نایب رئیس فدراسیون جهانی ازبک و رئیس بوکس آسیا قزاق هستند. برای پیروزی مقابل نمایندگان این دو کشور یا باید ناک اوت کنی و یا باید با اختلاف زیاد بازی را ببری.در غیر این صورت امکان ندارد بازی های نزدیک را به بوکسور رقیب بدهند.

یعنی بوکسورهای ما با ناداوری حذف شدند؟
سجاد محرابی، فروتن گل آرا و مجید سپهوند با کم لطفی داوران شکست خوردند.

قبول دارید عملکرد سبک وزن های ما در این رقابت ها رضایت بخش نبود.
اگر اجازه بدهید وزن به وزن به شما توضیح بدهم.

بفرمایید.
در 49 هومن طغانی در دیدار اول باخت و حذف شد.در 52 کیلوگرم سجاد محمدپور بوکسور پر امید و حرفه ای ما که سرگروه سید بندی این وزن بود در همان دیدار اول به ترکمنستان باخت و امید ما را نا امید کرد.در 56 کیلوگرم هم رضا کرزبری که در انتخابی تیم ملی همه را شکست داده بود در نخستین گام به "فرناندز" قدرتمند باخت.

عملکرد فروتن گل آرا را چطور ارزیابی کردید؟
فروتن یکی از امیدهای اصلی کسب مدال بود اما در جمع 8 نفر برتر به ازبک خورد و بازی نزدیکی را واگذار کرد.به نظرم فروتن هم می توانست برنده بااشد اما قبلا در خصوص نفوذ ازبک ها در داوری به شما توضیح دادم.

دانا اسماعیل زاده و قاسمی پور هم که حذف شدند.
دانا سخت ترین قرعه ممکن را داشت.او در دور نخست به بوکسور ازبک خورد و باخت.اما در خصوص امین قاسمی پور باید بگویم که واقعا توقع کادر فنی را برآورده نکرد.امین بوکسور با تجربه و بزرگی است اما به معنی واقعی کلمه دور از انتظار بود و دست خالی مسابقات را ترک کرد.

اما برسیم به اوزان مدال آور،از محرابی شروع کنیم.
واقعا درود بر شرف سجاد محرابی که مثل یک مرد مبارزه کرد و مدال برنز گرفت.او در نیمه نهایی با حریف ازبکی دیدار کرد که در پایان قهرمان شد.البته باز هم می گویم در دیدار سجاد با بوکسور ازبک داوری مطابق انتظار به سود ازبک ها بود.

در مورد حسن شاهینی چطور،آیا داوری در بازی او هم تاثیرگزار بود؟
خیر؛ شاهینی پدیده ما در این رقابت ها بود و با دو ناک اوت به نیمه نهایی رسید و آنجا هم به "آدیلبک" بوکسور صاحب نام قزاق که او هم قهرمان این دوره از رقابت ها شد نتیجه را واگذار کرد.

سومین برنزی ما رضا مرادخانی بود.در مورد او چه نظری دارید.
رضا با یک برد و یک باخت برنز گرفت.البته او هم مقابل مشتزن ازبک تلاش خود را انجام داد اما در نهایت باخت.

اما برسیم به مجید سپهوند که همه از او انتظار مدال داشتند.واقعا چرا سپهوند نتوانست به مدال برسد.
سپهوند را مقابل بوکسور چینی بازنده کردند.

یعنی داوری مانع از مدال آوری سپهوند شد؟
دقیقا؛ به جرات می گویم سپهوند مقابل بوکسور چینی پیروز شده بود اما داورها باز هم با ما نامهربان بودند و یک مدال را از چنگ ما در آوردند.

شما با کسب سه مدال برنز نتایج دوره گذشته قهرمانی آسیا را تکرار کردید.در این مورد چه نظری دارید.
تیم ما در دوره گذشته با بهترین نفرات خود در قهرمانی آسیا شرکت کرد و بوکسورهای مثل روزبهانی و دلاوری هم در نیمه نهایی مقابل نمایندگان قزاقستان شکست خوردند.اما ما با یک تیم جوان به رقابت های آسیایی رفتیم و توانستیم آن نتیجه را تکرار کنیم.

چرا بوکس ما نمی تواند مقابل قزاقستان و ازبکستان حرفی برای گفتن داشته باشد؟
ببینید، قزاق و ازبک نه تنها در آسیا،بلکه در دنیا هم جزو قدرت های اصلی به شمار می‌آیند.باید بپذیریم که هنوز با این دو کشور فاصله داریم.

خیلی ها از برگزاری مسابقه انتخابی یک هفته پیش از اعزام به قهرمانی آسیا تایلند انتقاد می کنند.
شاید بهتر بود مسابقات انتخابی پیش از اردوی اوکراین برگزار می شد تا ما بتوانیم با ترکیب اصلی در اردوی خارج از کشور حضور یابیم.

و حرف آخر ...؟
مهمترین اصل موفقیت یک تیم برنامه ریزی است.طبق عرف،سرمربی تیم ملی برنامه می دهد و فدراسیون با توجه به بودجه اش آن برنامه را عملی می کند.امیدوارم تیم ما با یک برنامه ریزی صحیح در راه کسب سهمیه المپیک موفق باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز