خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه مطبوعات استان

بیشتر خبرنگاران قم بیمه نیستند

مدیرعامل خانه مطبوعات قم گفت: با توجه به اینکه بعضی از رسانه‌ها خبرنگاران را به عنوان رابط خبری استفاده می‌کنند و اغلب این اعضاء بیمه نیستند، نیمی ازاعضا با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش ایلنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مدیرعامل خانه مطبوعات استان در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ضمن ارائه گزارشی جامع از فعالیت ­های گذشته این تشکل گفت: با توجه به مشارکت­ با بعضی از ادارات و دفا‌تر مراجع عظام توانسته ­ایم فعالی ت­هایی از قبیل جشن ازدواج زوج­‌های رسانه ­ای، اعطای سبد کالا، اردوهای تفریحی ­زیارتی و... را برای خبرنگاران انجام دهیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه خانه مطبوعات قم درگذشته بامشکلاتی مواجه بود و مقطعی نیز با تعطیلی روبرو شد و در سال ۹۱ با این هیات مدیره کار خود را آغاز نمود و اولین اقدام باهماهنگی مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مکانی برای این خانه آماده کردیم و برای اعضا طبق اساسنامه که شرایط را برای عضویت در خانه مطبوعات داشتند، تشکیل پرونده وساماندهی کردیم و سعی بر این بود تا با تقویت خانه مطبوعات و کار صنفی و جایگاه قانونی را برای فعالیت­های حرفه ­ای خبرنگاران استان قم فراهم آوریم.

رسول خادم تصریح کرد: تعداد اعضای خانه مطبوعات ۲۷۴ نفر است و با توجه به اینکه بعضی از رسانه‌ها خبرنگاران رابه عنوان رابط خبری استفاده می‌نمایند و اغلب این اعضا بیمه نیستند و تصویب اساسنامه جدید که شرایط خاصی را برای عضویت در خانه مطبوعات قائل شده، نیمی ازاعضا با مشکل مواجه می‌شوند.

وی جهت تعامل هرچه بیشتر خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیشنهاد واگذاری ستاد خبری نمایشگاه­‌ها به خانه مطبوعات را مطرح کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان قم جهت آموزش و پیشرفت سطح خبرنگاران از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درخواست همکاری کرد.

کد خبر : ۳۰۴۲۴۹