خبرگزاری کار ایران

دیک چنی مدعی شد:

توافق هسته‌ای اجازه حمله به آمریکا را صادر می‌کند

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ادعا کرد که حمایت از برجام به حمله علیه ایالات متحده منتهی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «دیک چنی» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا امروز -سه‌شنبه- مدعی شد که حمایت از برجام مجوز حمله به آمریکا را صادر می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی امروز خود در موسسه «امریکن اینترپرایز» مدعی شد که رفع شماری از تحریم‌ها علیه ایران به این کشور توانایی حمله هسته‌ای به ایالات متحده را می‌دهد.

چنی در ادامه ادعاهای خود گفت که در طول تاریخ هیچ ملتی را نمی‌شناسد که ابزار نابودی خود را با دستان خود به ملتی دیگر بدهد.

وی همچنین مدعی شد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به عمد چشمان خود را روی عواقب توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بسته است و افزود: «این توافق به ایران اجازه حمله هسته‌ای علیه آمریکا را می‌دهد و امنیت متحدان عرب ما را در خاورمیانه به خطر می‌اندازد. امنیت اروپا را نیز نباید فراموش کرد. این توافق تاثیر گسترده‌ای بر امنیت آینده یهودیان نیز دارد.»

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین ادعا کرد که بازگرداندن طلب‌های مالی ایران هم‌زمان با ارائه راهی به سمت سلاح هسته‌ای یک اقدام صلح‌آمیز محسوب نمی‌شود.

این در حالی است که سخنرانی معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با شعارهایی علیه وی و در حمایت از توافق هسته‌ای بر هم خورد.

یک زن که شعار «دیک چنی جنایتکار جنگی است» و «صلح می‌خواهیم» سر می‌داد، اعلام کرد که چنی تلاش می‌کند ملت آمریکا را به سمت جنگ سوق دهد.

کد خبر : ۳۰۳۷۴۸