خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد فرصت‌های جدید شغلی

استاندار مازندران گفت: کمیته‌ای متشکل از مسئولین بانک‌ها و دستگاهای اجرایی در جهت پیگیری مطالبات بانک‌ها بصورت مستمر در استان ایجاد شود تا با وصول مطالبات بانکی زمینه همکاری بیشتر بانک‌ها با واحدهای تولیدی و اشتغال زایی فراهم شود.

ربیع فلاح جلوداردر سومین جلسه کارگروه اشتغال مازندران در سالن شماره یک استانداری تسهیلات بانکی در راستای ایجاد اشتغال، پیگیری مطالبات بانک‌ها از سوی دستگاههای اجرایی و فراهم کردن مراکز رشد فنی و حرفه‌ای برای آموزش هنرجویان را عناوین مهم این جلسه بیان کرد و افزود: کمیته‌ای متشکل از مسئولین بانک‌ها و دستگاهای اجرایی در جهت پیگیری مطالبات بانک‌ها بصورت مستمر در استان ایجاد شود تا با وصول مطالبات بانکی زمینه همکاری بیشتر بانک‌ها با واحدهای تولیدی و اشتغال زایی فراهم شود.

وی بر لزوم توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان تاکید کرد و گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان توسعه آموزش‌های مهارتی را که یکی از راهکارهای ایجاد مشاغل محسوب می‌شود را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار مازندران افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای با انتشار فراخوان نیازهای مورد نظر را احصاء کرده و در جهت آموزش آن اقدام کند و یا بصورت پروژه آنرا تعریف کند تا جوابگوی نیاز‌های استان باشد.

فلاح در ادامه گفت: تمهیداتی اتخاذ شود تا زمینه توسعه فعالیت آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای در سطح استان فراهم شده و مشکل اشتغال جوانان در کوتاه‌ترین زمان مرتفع شود.

وی ضمن اشاره به مبحث اشتغال بعنوان یکی از طرح‌های مهم محوری به آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه خدمات تاکید کردو گفت: در حال حاضر بیش از ۵۷ درصد از افراد در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند.

فلاح از دستگاههای اجرایی خواست تا پایان شهریور طرح‌های خود را تعریف کرده و به بانک‌ها ارائه کنند تا تسهیلات لازم در جهت ایجاد اشتغال برای آنان فراهم شود.

بررسی مشکلات و موانع سر راه گلخانه‌های استان، فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار، همکاری و مساعدت بانک‌ها در ایجاد تسهیلات بانکی، ارتقاء توانمندی جوانان و فارغ التحصیلان از دیگر تاکیدات استاندار مازندران در این جلسه بود.

کد خبر : ۳۰۳۷۴۵