خبرگزاری کار ایران

رهبر دموکرات‌های سنا:

برجام به طور قطع نجات می‌یابد

رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت که دموکرات‌های این کشور تلاش جمهوری‌خواهان برای رد کردن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را مسدود می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «هری رید» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا امروز-سه شنبه- گفت که دموکرات‌های این کشور اجازه مسدود شدن برجام را به جمهوری‌خواهان نمی‌دهند و این توافق تاریخی تایید می‌شود.

رید که در بنیاد «کارنگی» در مراسم صلح جهانی سخنرانی می‌کرد، گفت: «آمریکا به تعهد خود پایدار می‌ماند و از این فرصت برای ممانعت ایران در دستیابی به سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم.»

رهبر اقلیت سنای آمریکا گفت که تصمیم وی پس از دریافت خلاصه اطلاعات از «جان کری» وزیرخارجه، «ارنست مونیز» وزیر انرژی و «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد این کشور اتخاذ شده است.

وی مدعی شد که از بین بردن توافق هسته‌ای به ایران اجازه می‌دهد مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را جمع‌آوری کند.

سناتور ایالت نوادا مدعی شد: «می‌توانیم محکم‌ترین گام موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را برداریم یا اینکه می‌توانیم این توافق را مسدود کنیم و ایران را برای ساخت سلاح هسته‌ای در طی چند ماه ببینیم.»

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «برای من و اکثر هم حزبی‌های من واضح است که این توافق بهترین فرصت ما برای جلوگیری از یکی از بد‌ترین تهدیدها در جهان امروزی است.»

کد خبر : ۳۰۳۷۴۰