خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

رییس جمهور اتریش با لاریجانی دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با هاینز فیشر رئیس جمهور اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار ابتدا لاریجانی با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش گفت: ایران همواره روابط دوستانه و رو به رشدی را با اتریش داشته و همکاری‌های نزدیک بین دو کشور در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی و تجاری وجود داشته است.

وی سفر رئیس جمهور اتریش در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان را مهم ارزیابی و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط فیمابین در زمینههای مختلف حمایت می‌کند و امیدواریم سفر رئیس جمهور اتریش به ایران نقطه عطفی در افق نوین همکاری‌های دو کشور در موضوعات سیاسی، اقتصادی در ایجاد منطقه ای و بین‌المللی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از میزبانی اتریش در مذاکرات هسته‌ای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 گفت:‌ با نقش آفرینی مثبت کشورهای اروپایی در تحولات بین‌المللی موافقیم و اتریش نیز بخاطر مواضع مستقلانه و نقش مهم در اتحادیه اروپا محل مناسبی برای مذاکرات بود.

وی همچنین گفت: هم اکنون در مجلس شورای اسلامی کمیسیون خاصی مشغول بررسی مفاد توافق نامه هسته‌ای است و پس از آن نیز نمایندگان مجلس نظر نهایی خود را پیرامون آن اعلام خواهد کرد.

در ادامه این دیدار فیشر با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت:‌ این سفر علامتی روشن از تمایل اتریش برای توسعه همکاری های مشترک در آینده است و درهای اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو پیرامون راه‌های بسط این همکاری ها در زمینه مسائل مهم منطقه ای و بین‌المللی و تحولات مربوط باز است.

رئیس جمهور به اتریش افزود: اتریش از میزبانی مذاکرات هسته‌ای اخیر خرسند و مفتخر است و اکنون وقت آن است که با توافق اخیر میان ایران 1+5 تمام تلاش و همت خود را مصروف تحقق اهداف توسعه همکاری‌های اقتصادی در جهت منافع متقابل کنیم.

کد خبر : ۳۰۳۷۲۹