خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

570 شهر کشور در آستانه تنش آبی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۷۲۱

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به قرار گرفتن 570 شهر در آستانه تنش آبی گفت: 11 هزار و 300 شهر زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب کشور قرار دارد که از این تعداد 300 شهر از خدمات خصوصی استفاده می کند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا جانباز، روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مجتمع آبرسانی قلعه چای شهرستان عجب شیر با بیان اینکه هم اکنون شش هزار طرح کوچک و بزرگ آبرسانی در کشور در حال اجرا است، گفت: 125 طرح بزرگ آبرسانی نیز در تملک دارایی های ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار دارد.

وی اظهارکرد: سرفصل اعتبارهای عمران فاضلاب آب روستایی 16 هزار میلیارد ریال و سرفصل منابع آب طرح های آبرسانی 18 هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال جاری گنجانده شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در سطح کشور 570 شهر در آستانه تنش آب قرار دارد، گفت: هر میزان تقلیل در تولید آب موجب کاهش تولید در عرصه های دیگر می شود.

جانباز، ادامه داد: امسال جیره بندی آب نسبت به سال گذشته نداشتیم، اما کاهش مصرف آب از طریق مدیریت مصرف کنترل شده که نتایج خوبی نیز داشت.

وی یادآوری کرد: 32 مجتمع آبرسانی در سطح آذربایجان شرقی در حال احداث بوده و مطالعه 14 مجتمع نیز انجام شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: با توجه به استمرار شرایط خشکسالی و افت سطح آب های زیر زمینی، وضعیت کنونی سفره های زیر زمینی عجب شیر نگران کننده است.

مهدی دواتگری، خواستار برنامه ریزی عملی و کارشناسی برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان و سرعت دهی در اجرای طرح های آبرسانی قلعه چای شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک با اتمام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی قوری چای در این شهرستان، مشکلات کمبود آب روستاها رفع می شود، افزود: این مجتمع به هفت روستای این شهرستان خدمات ارایه می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز