خبرگزاری کار ایران

آمادگی کاشان برای برگزاری مراسم قالیشویان

جلسه ستاد هماهنگی مراسم قالیشویان مشهد اردهال با حضور سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، رئیس شورای اسلامی و شهردار کاشان و روسای کمیته‌ها این ستاد در سالن اجتماعات آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر علیه السلام مشهد اردهال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان در این جلسه دحمیدرضا مومنیان گفت: اقدامات لازم برای خدمات رسانی مناسب به زائرین و برگزاری هرچه بهتر مراسم قالیشویان فراهم گردیده است و در حال حاضر محوری‌ترین موضوع هماهنگی و انسجام دستگاههای خدمات رسان می‌باشد تا انشاءالله مراسم به بهترین نحو برگزار شود.

وی افزود: مردم منطقه و شهرستان کاشان با پیشینه دیرین فرهنگی در طول تاریخ نشان داده‌اند که پیرو و حامی اهل بیت و نهضت‌های ظلم‌ستیز بوده و پویایی و وفاق اجتماعی این مراسم موجب شد، سازمان فرهنگی یونسکو این آیین سنتی و مذهبی را به عنوان میراث ناملموس بشریت در فهرست میراث جهانی به ثبت برساند.

مومنیان با اشاره به ثبت جهانی مراسم قالیشویان گفت: مراسم سنتی و مذهبی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگی غنی اسلامی است و لازم است اندیشمندان و صاحب نظران دانشگاهی برای استفاده از این ظرفیت فرهنگی اقدام نمایند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان یادآور شد: با توجه به تأمین زیرساخت‌های مخابراتی و تجهیز آستان به فیبر نوری و اتصال آن به مخابرات کاشان این امکان فراهم است تا مراسم را به صورت زنده برای هموطنان عزیز از صدا و سیما پخش کنیم.

گفتنی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان همه ساله در دومین جمعه مهر با حضور پرشکوه مردم شهرستان کاشان وزائرینی سراسر کشور در مشهداردهال برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۳۶۸۲