خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه پاییزه در گیلان برپا می‌شود

نمایشگاه رشت با ۲۱۰ غرفه در مکان فرش گیلان بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد شکریه با اشاره به برگزاری نمایشگاه پاییزه در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: ۲۱ تا ۳۰ شهریور ماه جاری نمایشگاه پاییزه در رشت و لاهیجان برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش فوق‌العاده باید جای نمایشگاه را بگیرد، گفت: فروش فوق‌العاده باید مکان امنی برای خریدار باشد.

محمدشکریه هدف نمایشگاه را متمرکز شدن کالا در یک جا و مکان عنوان کرد و یادآور شد: امسال در بیشتر مراکز استان‌های کشور نمایشگاه پاییزه برگزار می‌شود اما هیچ اجباری در برپایی نمایشگاه‌ها نیست.

رئیس اتاق اصناف رشت با بیان اینکه در نمایشگاه‌های مذکور نوشت‌افزار، پوشاک و مایحتاج مورد نیاز مردم در آستانه سال تحصیلی عرضه می‌شود، افزود: سیاست وزارت صنعت پیگیری اهداف اتاق اصناف مبنی بر برگزاری فروش فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه پاییزه لاهیجان با ۲۰۰ غرفه فعالیت خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: نمایشگاه رشت نیز با ۲۱۰ غرفه در مکان فرش گیلان بازگشایی می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور نرخ‌گذاری فروش فوق‌العاده را توسط کار‌شناسان مجرب ذکر کرد و یادآور شد: نرخ فروش فوق‌العاده باید حاشیه سود ۱۰ تا ۲۰ درصد و در برخی کالا ۱۵ درصد را داشته باشد.

وی درباره شرایط ایجاد فروش فوق‌العاده تصریح کرد: واحدهای صنفی متقاضی فروش فوق‌العاده باید دارای پروانه کسب باشد و نرخ اتحادیه را اخذ کند در غیر این صورت اگر فروش فوق‌العاده برگزار کند نسبت به تشکیل قضایی برای آن اقدام می‌شود.

شکریه برگزاری فروش فوق‌العاده را موجب رقابت‌پذیری با نمایشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گیلان جزو استان‌های بر‌تر کشور در برپایی نمایشگاه‌ها است.

کد خبر : ۳۰۳۶۶۵