خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز

بستر زندگی مناسب در روستاها فراهم شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز بر ضرورت ایجاد بستر زندگی مناسب در روستاها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمدرضا رضوی با بیان این مطلب در نشست بررسی مسائل زیست محیطی استان، تلاش مضاعف و موثر‌تر افراد، مسوولین و تشکل‌ها یی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در حفظ محیط زیست و زندگی روستایی دخیل هستند را خواستار شد.

 وی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد بسترهای ماندگاری در روستا‌ها گفت: ضرورت دارد با ایجاد بسترهای زندگی مناسب در روستا‌ها، از مهاجرت جامعه روستایی که ناشی از معضلات در این مناطق است جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های موجود در سطح روستا‌ها خاطرنشان کرد: گسترش انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به منظور کمک در حفظ و ماندگاری محیط زیست، حیات وحش و زندگی روستایی ضرورت دارد.

رضوی در ادامه با اشاره به بحران کم آبی و جدی بودن این معضل و عواقب جبران ناپذیر این بحران در سطح کشور افزود: متاسفانه بحران خشکسالی و کاهش شدید بارندگی و نیز برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، در صورت ادامه و کم توجهی و عدم مطالبه سازمان‌های مردم نهاد، آسیب جدی برای نسل‌های آتی خواهد داشت.

وی در پایان، از NGOهای فعال در موضوعات زیست محیطی خواست تا موضوع آب را به عنوان پایه و اساس مسائل محیط زیست در اولویت مطالبات خود قرار دهند.

کد خبر : ۳۰۳۶۶۱